۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۷۵۰۴۹
استاد حوزه علمیه قم:

قرآن، وسیله دستگیری انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که قرآن، وسیله دستگیری انسان است، گفت: قرآن، کتاب استفاده کردن در زندگی است و ماه رمضان، ماهی است که می توانیم راه استفاده ار قرآن را در آن بیاموزیم.
قرآن، وسیله دستگیری انسان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم حیدرزاده، استاد حوزه علمیه قم، امروز در سلسله نشست های در سایه سار رضوان که با موضوع «غنیمت شمردن فرصت خدمت به مردم»، در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: انسان، قدر قرآن را زمانی متوجه می شویم که بتوانیم از آن استفاده کنیم. 

 

وی ابراز کرد: ما یک ارتباطی با خدا داریم و یک ارتباطی با خلق خدا داریم. یکی از مهم ترین راه هایی که اندازه و قدر ما زیاد می شود، ارتباط با خلق خداوند متعال است.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که ما در پرتو قرآن باید به آرامش برسیم، گفت: باید بتوانیم از قرآن استفاده کنیم؛ چرا که همه چیز دارد. مادر باید در پرتو قرآن، برای فرزندش به آرامش برسد و یقین داشته باشد که خدا فرزند او را نگه می دارد.

 

حیدرزاده اظهار کرد: قرآن وسیله دستگیری ما است و این کتاب مبارک یک شبه و یک دفعه بر قلب پیامبر اکرم(ص) نازل شده است. 

 

ملائک، انسان خیرخواه را یاری می کنند
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ماه رمضان، ماهی است که می توانیم راه استفاده ار قرآن را در آن بیاموزیم، افزود: بی قراری ما به این دلیل است که ما نمی توانیم از قرآن استفاده کنیم؛ ما چند روز و چندماه و چند سال با قرآن ارتباط برقرار کردیم و رفتیم سراغ قرآن و از آن کمک گرفتیم؟

 

وی ابراز کرد: قرآن برای مادرانی که بچه دار نمی شوند، الگویی چون مادر حضرت مریم(س) معرفی کرده است و می فرماید:« إِذْ قَالَتِ امْرَأَتُ عِمْرَانَ رَبِّ إِنِّی نَذَرْتُ لَکَ مَا فِی بَطْنِی مُحَرَّرًا فَتَقَبَّلْ مِنِّی ۖ إِنَّکَ أَنْتَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ،(به یاد آورید) هنگامی را که همسر (عمران) گفت: (خداوندا! آنچه را در رحم دارم، برای تو نذر کردم، که (محرر) (و آزاد، برای خدمت خانه تو) باشد. از من بپذیر، که تو شنوا و دانایی!»؛ مادر حضرت مریم(س) در میدان خدمتگزاری از خدا فرزند می خواهد.

 

این کارشناس مذهبی با بیان این که قرآن، کتاب استفاده کردن در زندگی است، افزود: مادران نیز باید مادر حضرت مریم(س) را الگوی خود قرار دهند و باید فرزند را مخلوق و بنده ای از بندگان خدا بدانند و در بندگی جنس برای آن ها مطرح نباشد.

 

حیدرزاده با اشاره به این که اگر انسان خیرخواه خلق خدا باشد، ملائک او را یاری می کنند، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، باید ما را به فهم قیامت و فهم حساب و کتاب و موقف های آن برساند./1309/پ202/ب4

ارسال نظرات