۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۷۵۰۶۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

اجرای صحیح فریضه امر به معروف موجب پیشرفت کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، اجرای صحیح فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر را موجب رشد و بالندگی جامعه اسلامی دانست.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان با بیان این که مسأله امر به معروف و نهی از منکر نباید تنها محدود به مسائلی نظیر بدحجابی و شراب خواری شود، گفت: امام حسین (ع) با وجود منکرات شدید در مدینه، عازم کربلا شد و با منکر اصلی مبارزه کرد، بنابراین باید برای مردم مشخص شود که امر به معروف و نهی از منکر، بزرگترین فرایض است و سایر فریشه ها در برابر آن کوچک هستند.

 

رییس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گلستان، مراکز اداری را نخستین جایی دانست که این فریضه الهی باید احیاء شود و خاطرنشان کرد: در این مراکز، نباید جای خادم و مخدوم عوض شود، مردم از یک سو باید اینگونه احساس کنند که کارکنان دولت، خدمتگزار آنها هستند و از سوی دیگر نباید تصور نادرست، در ذهن آنها شکل بگیرد و توقعات زیاد و خارج از چارچوب داشته باشند. 

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که مراکز تحت نظارت دولت همچون اتحادیه هم باید مورد توجه باشند، تاکید کرد: اتحادیه و صنوف باید امر به معرورف و نهی از منکر را در بین همکاران خود ترویج و از خیابانی کردن این فریضه الهی پرهیز کنند.

 

وی، نحوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر را مهم دانست و خاطرنشان کرد: اینکه چه فردی و با چه ویژگی هایی این فریضه الهی را انجام دهد، خیلی مهم است، آمران به معروف و ناهیان از منکر باید انسان های متدین، دارای اخلاق اسلامی و منزلت اجتماعی باشند، فرد فاقد این ویژگی ها برای ترویج این فریضه الهی با مشکل مواجه می شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید عجله شود، تصریح کرد: با برنامه ریزی، درایت و صبوری باید مردم را هدایت کنیم، هرگونه عجله و بی درایتی، نتیجه معکوس دارد.  

 

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر باید با عمل مسؤولان، مثبت جلوه کند، گفت: نتایج مثبت این فریضه الهی باید برای مردم بازگو شود تا آنها نسبت به اجرای آن انگیزه پیدا کنند. 

 

امام جمعه گرگان جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را در اسلام کلیدی و مهم دانست و تصریح کرد: اجرای مبانی دینی و حقوقی منوط به آموزش‏هایی متناسب با آسیب‏ها و تهدیدهای موجود است چنانکه در روایت آمده است که اگر امر به معروف و نهی از منکر صورت نگیرد، واجبات به درستی انجام نخواهد شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات