۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۲۷۵۴۹۳
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی تأکید کرد؛

ضرورت تبلیغ و اطلاع رسانی برنامه های حرم امام رضا

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه هم‌ اندیشی مدیران فرهنگی حرم مطهر رضوی که در دفتر معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد بر تبلیغ و اطلاع رسانی برنامه های حرم امام رضا(ع) تأکید کرد.
حجت الاسلام قرائتي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در جمع مدیران و معاونان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی زیادی آستان مقدس علی بن موسی الرضا(ع) همچون کبوترانه، مسابقات فرهنگی و ارائه کتاب‌ به زائران غیر ایرانی را برای زائران و همجواران بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) تدارک دیده است، گفت: بسیاری از زائران و مجاوران از این برنامه‌های بی اطلاع هستند و هنگام ورود به حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) تنها به خواندن دعا، زیارت، شرکت در نماز‌های جماعت و سخنرانی‌ها اکتفا می‌کنند که این امر مستلزم اطلاع رسانی گسترده با شکل های مختلف به ویژه رسانه ملی است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در بازدید از محصولات فرهنگی تولید شده از سوی اداره تولیدات فرهنگی اظهار داشت: حق چاپ کتاب‌ها و محصولات تولید شده خود را در اختیار نهاد‌ها، گروه‌ها و تشکل‌های فعال قرار دهید تا بدون محدودیت از این کتاب‌ها در جهت نشر فعالیت‌ های قرآنی در جامعه استفاده کنند.


وی تصریح کرد: خدا را شاکرم که چندین سال است در ماه مبارک رمضان توفیق حضور در برنامه «رمضان با قرآن» را دارم و امیدوارم بتوانم در سال‌های آینده نیز در این برنامه حضور داشته باشم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی وجود تلویزیون‌های پهن پیکر در صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی را کاری ارزشمند دانست و گفت: باید تعداد این تلویزیون‌ها در تمامی صحن‌ها و رواق‌هایی که امکان نصب وجود دارد، افزایش پیدا کند .


رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه روزانه زائران و مجاوران زیادی در این مکان مذهبی حضور می‌یابند، ادامه داد: من به عنوان یک معلم قرآن تقاضا دارم که 
معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزون بر تحت پوشش قرار دادن برنامه‌ها و مراسم‌های حرم مطهر رضوی، احادیث ائمه اطهار، همچنین مسائل و موضوعات روز دنیا را از طریق این تلویزیون‌ها پهن پیکر نمایش دهد.

 

یادآور می‌شود، در این جلسه که با حضور مدیران فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار شد، حجت الاسلام سید جلال حسینی؛ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ضمن خیر مقدم، گزارشی اجمالی از فعالیت‌های اداره تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ارائه کرد.


شایان ذکر است؛ در پایان این جلسه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اقامه شد./1308/د101/ب4

ارسال نظرات