۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۷۶۸۴۱
رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی:

کمبود جا و نبود روحانی مهم‌ترین مشکل نمازخانه های بین راهی در خراسان جنوبی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به این‌که مسافرت موجب ساقط شدن نماز از دوش انسان می شود، گفت: کمبود جا و فضا و نبود روحانی مستقر از مهم‌ترین مشکلات نمازخانه‌های بین راهی خراسان جنوبی است که موجب شده مسافران نماز خود را قضا کرده و بی نماز، راهی مقصد سفر شوند.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی، ظهر امروز در جلسه شورای تبلیغی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که مسافرت موجب ساقط شدن نماز از دوش انسان نمی شود، گفت: کمبود جا و فضا و نبود روحانی از مهم‌ترین مشکلات نمازخانه‌های بین راهی خراسان جنوبی است که موجب شده مسافران نماز خود را قضا کرده و بی نماز، راهی مقصد سفر خود شوند.

 

وی افزود: متأسفانه بیشتر نمازخانه های بین راهی کوچک بوده و عده زیادی نمی‌توانند در آن نماز بخوانند و همین موضوع موجب شده که مسافران ترجیح دهند نماز خود را نخوانند یا تا نماز خانه و مسجد بعدی نماز خود را قضا کنند.


ریس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با اشاره به این‌که بهبود نمازخانه های بین راهی استان نیازمند کمک خیران است، تصریح کرد: همانطور که خیران به ساخت مساجد و حسینیه اهتمام می‌کنند باید نسبت به ساخت نمازخانه های بین راهی هم کوشا باشند.

 

حجت الاسلام کمیلی اظهار کرد: نمازخانه‌ها و مساجدی که آستان قدس رضوی در مجتمع‌های رفاهی و تفریحی امام رضا(ع) در طبس ساخته به لحاظ امکانات و وضعیت بهداشتی بسیار مطلوب است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی ادامه داد: به طور کلی می‌توان این نکته را مطرح کرد که محورهای بیرجند و مشهد و بیرجند و زاهدان به لحاظ کمی و کیفی نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی اش وضعیت خوبی دارد و مشکلی در این محورهای استان نداریم.

  

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی افزود: متأسفانه در محورهای بیرجند به کرمان و بیرجند به تهران تعداد نمازخانه‌های بین‌راهی کافی نیست و باید تدبیری برای حل این مشکل با همکاری همه نهادها و دستگاه‌های مسؤول اندیشیده شود.

 

حجت الاسلام کمیلی گفت: در سه راه جعفریه طبس مشکل نمازخانه وجود دارد که بارها با مسؤولان مطرح کردیم اما متأسفانه مشکل آن به صورت موقتی و تنها در 15 روز اول فروردین حل شد و الان مشکل به قوت خود باقی است.

 

وی اظهار کرد: نمازخانه‌هایی را اداره‌کل راه و شهرسازی ایجاد کرده که البته بیشتر سکوی نماز است که این مکان‌ها امکاناتی مانند سرویس بهداشتی ندارند و در فصل زمستان و هوای سرد نمی‌توان از آن استفاده کرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی ادامه داد: با همه این مسائل باید بیان کنیم که وضعیت مساجد نمازخانه‌های بین راهی استان نسبت به دیگر استان‌های کشور از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است، اما برای بهتر شدن وضعیت آن باید تلاش بیشتری صورت گیرد.


وی تصریح کرد: ما در سال جاری مهر تمام نمازخانه‌های بین راهی استان را تعویض کردیم و در همه فصول از مساجد و نمازخانه‌های بین راهی استان بازدید کرده و وضعیت آن را به مسؤولان گزارش می‌دهیم.

 

حجت الاسلام کمیلی با اشاره به این‌که مشکل نمازخانه‌های بین راهی تنها به کمبود فضا و جا و کیفیت محدود نمی شود، یادآور شد: نبود روحانی مستقر یکی دیگر از مشکلات نمازخانه های بین راهی است که امیدوار هستیم با کمک سازمان هلال احمر و اداره کل راهداری بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم./968/پ202/ب5

ارسال نظرات