۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۷۶۹۵۴
رییس حوزه علمیه اصفهان:

عرصه فرهنگ جای اعمال سلیقه های شخصی نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری با تاکید بر این که در انجام کارهای فرهنگی باید از رفتارهای خودسرانه و سلیقه ای پرهیز شود، گفت: بدتر از سلیقه‌ای کار کردن در امور فرهنگی و اداری و سیاسی؛ نسبت دادن اعمال و گفتار خود به اسلام عزیز است.
حضرت آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان امروز در دیدار رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در انجام کارها از رفتارهای خودسرانه و سلیقه ای پرهیز کنید.

 

وی در ادامه با بیان این که از دیدار با خادمان فرهنگ و هنر خرسندم، اظهار داشت: حوزه فعالیت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار گسترده است و شما در این حوزه می توانید و باید کارهای اساسی انجام دهید.

 

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه با اشاره به وصیت امام علی(ع) درباره نظم در امور، تصریح کرد: بنده 12 سال در کلاس درس حضرت امام خمینی(ره) حضور داشتم. یک بار به یاد ندارم ایشان 5 دقیقه دیر به کلاس درس  حضور یابند.

حضرت آیت الله مظاهری گفت: نظم و انتظام بسیار خوب است، امام علی در وصیت نامه خود که مهم ترین مباحث را در آنجا مطرح کرده اند درباره نظم در امور می‌فرماید: «از شما می خواهم در کارهایتان نظم داشته باشید.»

وی با بیان این که از ویژگی های افراد مسؤول در این نظام نظم است گفت: با توجه به فرمایش بزرگان دین نظم و انظباط یکی از راه های پیشرفت امور است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر پیروی کامل از نظر رهبر معظم انقلاب و مطابقت کارها با گفتار و کردار معظم له گفت: در بحث اداری همه ما باید پیرو مقام معظم رهبری باشیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این که ریاست حکومت اسلامی با ولی فقیه است و همه ما موظفیم پیرو ولی فقیه باشیم، تصریح کرد: از لحاظ شرعی و قانونی نباید اعمال ما مغایر  با اعمال و کردار ولی فقیه باشد.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که بحث مرجعیت و ریاست فرق می کند، گفت: هرکس می تواند مرجع خود را داشته باشد ولی فردای قیامت ما باید بگوییم هرچه کردم با اعمال و گفتار و نیات ولی فقیه موافق بود و نمی‌توانیم بگوییم چون سلیقه من بود، عمل کردم.

وی با تأکید بر پرهیز از رفتارهای خود سرانه و سلیقه‌ای در انجام امور خاطر نشان کرد: بدتر از سلیقه‌ای کار کردن در امور فرهنگی و اداری و سیاسی؛ نسبت دادن اعمال و گفتار خود به اسلام عزیز است./939/پ202/ج

ارسال نظرات