۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۲۷۶۹۷۹
مبلغ دینی مطرح کرد؛

انس با قرآن لازمه زندگی بشر/ نونهالان و نوجوانان را با نغمات قرآن آشنا کنیم

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی گفت: انس با قرآن لازمه زندگی بشر به ویژه برای طلاب است، ازاین رو باید زمینه آن از سوی حوزه علمیه فراهم شود تا جامعه ای قرآنی داشته باشیم، چرا که قرآن مایه عزت امت اسلامی است.
علي اصغر آميغي مبلغ ديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علی اصغر آمیغی، مبلغ دینی بعد از ظهر امروز در جمع طلاب دوره تربیت مربی قرآنی در حوزه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی شهرستان کاشان گفت: باید سعی کنیم زندگی ما قرآنی شود تا آثار آن را در جامعه مشاهده کنیم و با خواندن قرآن جهالت از جامعه ریشه کن شود.

 

آمیغی با اشاره به حدیث ما جالس هذا القران أحد الّا قام عنه بزیادة او نقصان، زیادة فى هدى او نقصان من عمى، گفت: هر بارى که شما با قرآن نشست و برخواست کنید، یک پرده از پرده‌هاى جهالت شما برداشته می شود، یک چشمه از چشمه‌هاى نورانیت در دل شما گشایش پیدا می کند و جارى می شود.

 

این استاد برجسته تربیت مربی قرآنی گفت: انس با قرآن لازمه زندگی بشر به ویژه طلاب است، ازاین رو باید زمینه آن از سوی حوزه علمیه فراهم شود تا جامعه ای قرآنی داشته باشیم، چرا که قرآن مایه عزت امت اسلامی است.

 

وی با سفارش به تلاش برای خواندن و عمل به این حبل الله، گفت: باتوجه به مبتلا بودن طلاب به مسائل قرآنی، پرداختن به مباحث قرآنی در حوزه های علمیه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

به گفته وی، امام راحل به فرزندش سفارش کرد با قرآن که کتاب بزرگ کتاب معرفت آشنا  شود حتی اگر چه با قرائت قرآن باشد تا راهی از آن به سوی محبوب باز شود و این گونه تصور نشودکه قرائت بدون معرفت اثری ندارد که این وسوسه شیطان است.

 

آمیغی تأکید کرد: ما اگر در تمام لحظات عمر زندگی خود به شکرانه این که قرآن کتاب هدایت و رستگاری ما است به سجده برویم از عهده آن بر نخواهیم آمد.

 

این مبلغ دینی با اشاره به موقعیت فعلی و تهاجم فرهنگی دشمن، گفت: نونهالان ونوجوانان را با نغمه های قرآن آشنا کنیم که اگر چنین شود، هیچ ابرقدرتی نخواهد توانست بر ما چیره شود و جوانان ما را مورد تهاجم فرهنگی قرار دهد.

 

وی با تأکید بر این که طلاب مسؤول هستند نماز خود را با توجه قلبی به جا آورند، گفت: سعی کنید نمازهای خود را با قرائت و تجوید صحیح و زیبا بخوانید.

 

آمیغی با انتقاد از به حاشیه رفتن قرآن در حوزه های علمیه، گفت: تا کنون دوره مقدماتی، دوره های روخوانی وروانخوانی، دوره های تجوید مقدماتی قرآن و دوره وقف در حوزه ها برگزار شده است./1307/پ203/ح

ارسال نظرات