۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۷۶۹۹۰

برگزاری مراسم اختتامیه طرح دانش افزایی حافظان قرآن کریم در حوزه علمیه آمل

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه طرح دانش افزایی حافظان قرآن کریم از کشور افغانستان در حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.
حوزه علميه امام حسن عسکري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، مراسم اختتامیه دومین دوره طرح سیاحتی و دانش افزایی موسسه فرهنگی رفعت ویژه حافظان، قاریان و روشندلان قرآنی از کشور افغانستان، امشب با حضور امام جمعه آمل، مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل و مدیر بوستان نهج البلاغه آمل در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) این شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام محمدامین براتی، مدیر مؤوسسه فرهنگی خدماتی رفعت در این مراسم با بیان این که بیست و پنج نفر از حافظان قرآن کریم از کشور افغانستان به مدت پنج روز در شهرستان آمل حضور پیدا کردند، گفت: این حافظان در طول دوره دانش افزایی از محضر اساتید حوزه علمیه بهره مند شده و برنامه های سیاحتی و زیارتی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است.


وی تصریح کرد: در دوره دانش افزایی کلاس هایی با محوریت روش نوین حفظ، تجوید عالی، صوت و لحن، معارف و تفسیر، مدیریت فرهنگی و روش تدریس قرآنی برای افراد حاضر در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان آمل برگزار شد.


مدیر مؤوسسه فرهنگی خدماتی رفعت با بیان این که این مؤوسسه با همکاری جمعی از خیرین در سال 1390 در شهر هرات افغانستان تشکیل شده است، بیان داشت: این موسسه از یک تشکل خودجوش کار خود را آغاز کرده و هر روز بر فعالیت های آن افزوده می شود.


وی بیان داشت: ما تلاش داریم علم و اخلاق رفعت یافته و جامعه ما در عرصه علم و فن آوری در رتبه های برتر قرار گیرد و در عرصه کمک رسانی به هر مؤوسسه ای که در راستای علم و اخلاق تلاش می کند در حد توان مساعدت می کنیم و به همین منظور در حال حاضر طرح بنیاد سیاحتی و عمل افزایی را تشکیل دادیم.


حجت الاسلام براتی با تاکید بر این که این مؤوسسه در راستای فعالیت های خیریه، نیکوکاری و فرهنگی گام برمی دارد، تصریح کرد: هدف اصلی مؤوسسه فرهنگی خدماتی رفعت در راستای توسعه سلامت، فرهنگ، علم و اخلاق است.


وی ادامه داد: برنامه های مختلفی از سوی مؤوسسه در افغانستان برگزار می شود که از جمله آن برگزاری جلسات حدیث کساء به صورت هفتگی و انتشار بروشورهای فرهنگی در راستای بالابردن سطح فرهنگ است.


مدیر مؤوسسه فرهنگی خدماتی رفعت از برگزاری نشست با علما و اصناف در راستای توسعه اخلاق و عرفان خبرداد و تصریح کرد: طرح بیمه اساتید حوزه علمیه هرات نیز مطرح شد که 150 نفر از اساتید حوزه و خانواده هایشان از آن بهره مند می شوند.


حجت الاسلام براتی از فعالیت های خیرخواهانه و بشردوستانه این مؤوسسه خبرداد و بیان داشت: فعالیت های خیریه مووسسه فرهنگی خدماتی رفعت از طریق صندوق خیریه امین صورت گرفته و تلاش های خوبی در مسیر کمک به نیازمندان انجام می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات