۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۷۷۰۵۷
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور:

کاروان‌های راهیان نور نقش مؤثری در زنده نگه داشتن آرمان شهدا دارد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان این‌که برگزاری کاروان‌های راهیان نور نقش مؤثری در زنده نگه داشتن آرمان شهدا دارد، گفت: بازکاوی حوادث دفاع مقدس می‌تواند به درس عبرت گرفتن از برخی وقایع دفاع مقدس و حوادث زمان جنگ کمک کند.
راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور با حضور سرهنگ نادر ادیب، دبیر ستاد مرکزی راهیان نور، ظهر دو‌شنبه پنجم مرداد‌ماه در محل این ستاد و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

عملیات مرصاد، برای همیشه منافیقن را حذف کرد
سرهنگ ادیب در ابتدای این نشست با اشاره به عملیات غرور آفرین مرصاد، گفت: منافقین که یک سازمان وابسته به عوامل استکبار جهانی بودند با تصور این‌که می‎‌توانند به ایران ضربه بزنند دست به حماقت زدند که در این راه نیرو‌های مردمی و پیش‌مرگه‌های کرد و نیرو‌های نظامی با رشادت‌های خود برای همیشه این گروه تروریستی را از ایران دور کردند.

وی در ادامه با تبیین نقش رسانه‌ها در بسط و گسترش فرهنگ عمومی، خاطر‌نشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با انعکاس کامل اردو‌های راهیان نور، به ارتقای سطح فرهنگی جامعه و ارائه سبک زندگی ایرانی و اسلامی کمک شایسته‌ای کنند.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به جمعیت نزدیک به 5 میلیونی مخاطبان راهیان نور در سال گذشته، تصریح کرد: در سال قبل جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و نهصد هزار نفر به عنوان زائران مناطق جنگی در قالب کاروان راهیان نور از این مناطق بازدید کردند، ضمن این‌که امروز دیگر اردو‌های راهیان نور مختص به استان خوزستان نمی‌باشد و در 7 استان کشور این این اردو‌ها به‌طور مستمر برگزار می‌شود.

ادیب با بیان این مطلب که برگزاری کاروان‌های راهیان نور نقش موثری در زنده نگه داشتن آرمان شهدا دارد، افزود: بازکاوی حوادث دفاع مقدس می‌تواند به درس عبرت گرفتن از برخی وقایع دفاع مقدس و حوادث زمان جنگ کمک کند.

وی با اشاره به اردوهای راهیان نور در غرب و شمال‌غرب کشور، خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته حدود 630 هزار نفر از مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور بازدید کردند که این رقم در برخی از این مناطق نسبت به سال گذشته حدود سه برابر شده است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با تشریح اقدامات و برنامه‌های این ستاد در آینده، گفت: امروز در کرمانشاه مراسم یادواره عملیات مرصاد برگزار می‌شود، در تاریخ 10 مرداد نیز مراسم یادبودی در مریوان برگزار خواهد شد، در 15 مرداد نیز مراسم یادواره شهدای شهرستان تمرچین برگزار می‌شود، 26 مرداد نیز ویژه برنامه آزاد‌سازی پاوه برگزار خواهد شد، ضمن این در تاریخ 16 مرداد یادواره عملیان نصر 7 و رشادت‌های سرلشگر بابایی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبری معظم در خصوص تهیه شناسنامه‌ برای عملیات‌های مختلف، تصریح کرد: بر این اساس اقدام به تهیه شناسنامه برای عملیات‌ها و یادمان‌های مختلف در سطح کشور شده است.

ادیب با بیان این موضوع که در سال 93 هیچ‌گونه حادثه‌ای در راهیان نور رخ نداده است، تاکید کرد: 70 هزار مربی کاوان آموزش دیده‌اند تا افراد را در طول اردوها مدیریت کنند، ضمن این‌که تمامی افراد در طول اردو بیمه هستند و خدمات احتمالی درمانی نیز به آن‌ها به‌طور کامل داده می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با اعلام آمادگی برای اعزام خبرنگار به مناطق جنگی و کاروان راهیان نور، تصریح کرد: آماده هستیم تا با عزام خبرنگاران به مناطق جنگی از آن‌ها برای پوشش اخبار راهیان نور پذیرایی کنیم.

وی در پایان با اشاره به یادمان‌های مختلفی که در شرف برگزاری است، افزود: در بسیاری از شهر‌ها و روستاهای مناطق جنگی یادمان‌های مختلفی برگزار خواهد شد، ضمن این‌که در بین زائران راهیان نور جزواتی در خصوص دفاع مقدس و سبک زندگی توزیع می‌شود./856/پ202/ح

ارسال نظرات