۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۷۷۶۰۲

چند خبر کوتاه از اصفهان

خبرگزاری رسا ـ تشیع پیکر 48 شهید در اصفهان، چهار وقف جدید در شهرستان گلپایگان، برگزاری همایش پیاده روی در خمینی شهر و برگزاری آزمون ورودی حوزه علمیه سمیرم در نهم مرداد سال جاری از اهم اخبار کوتاه اصفهان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، مجتبی شیروانیان، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان این که در روز شهادت امام صادق(ع) پیکر چندین تن از شهدای دفاع مقدس در اصفهان تشیع می شود، گفت: شهیدان یاد شده شامل 30 شهید گمنام و 18 شهید شناسایی شده دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: پیکر پاک این شهدا در شهر امیر آباد(از توابع شهرستان نجف آباد)، شهر بافران (از توابع شهرستان نائین)، ذوب آهن اصفهان، محله های عاشق آباد و نصر آباد اصفهان، شهر خوراسگان، شهرک شهید نامجو صنایع دفاع و شهر دستگرد(از توابع شهرستان برخوار) به خاک سپرده می شود.

شیروانیان اضافه کرد: اختصاص دادن شهدای گمنام به استان ها تا حدود زیادی تابع میزان یگان های شرکت کننده هر استان در عملیات دوران دفاع مقدس است و به سبب نقش پررنگ استان اصفهان در عرصه دفاع مقدس ،همه ساله این استان افتخار میزبانی تعدادی از شهدای گمنام را پیدا می کند.

چهار وقف جدید در شهرستان گلپایگان

 

حجت الاسلام مهدی طاهری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان این که چهار وقف جدید در شهرستان گلپایگان به وصیت واقف نیک اندیش صورت گرفت، گفت: مصطفی توسلی به وصیت حاج محمد باقر توسلی به صورت همزمان چهار وقف جدید را در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان به ثبت رسانید.

وی در ادامه با اشاره به این که این چهار وقف مربوط به وقف چهار قطعه زمین زراعی واقع در روستای غرقه از توابع گلپایگان می باشد، افزود: این موقوفات شامل؛ یک قطعه زمین به مساحت 10 جریب، یک قطعه زمین به مساحت 4 جریب، یک قطعه زمین به مساحت 3 جریب و یک قطعه زمین به مساحت 2 جریب است.

حجت الاسلام طاهری در ادامه خاطر نشان کرد: ارزش این موقوفات بیش از دو میلیارد ریال می باشد و مطابق با وقف نامه عواید حاصل از این موقوفات صرف کمک به جوانان در راستای ازدواج آسان، ترویج و گسترش فرهنگ قرآن کریم و همچنین کمک به افراد نیازمند و مستمند صورت خواهد گرفت.

 

برگزاری همایش پیاده روی در خمینی شهر

 

حجت الاسلام مهدی قربانی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر، گفت: به همت مجموعه فرهنگی آستان مقدس امامزاده سید ابوالحسن(ع) دستگرد، همایش پیاده روی خانوادگی در صبح جمعه 9 مرداد برگزار می گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق سنوات قبل همایش پیاده روی خانوادگی از امامزاده سید ابوالحسن(ع) دستگرد به سمت آستان امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر برگزار خواهد شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر در ادامه افزود: در طول مسیر این همایش پیاده روی خانوادگی، ورزش صبحگاهی اجرا می شود و در پایان نیز قرائت دعای ندبه توسط مداحان اهل البیت(ع) صورت می گیرد و با صرف صبحانه برنامه پایان می پذیرد.

 

نهم مرداد آزمون ورودی حوزه علمیه سمیرم برگزار می شود

 

حجت‌الاسلام اکبر سعادت مدیر حوزه علمیه امام صادق سمیرم گفت: برای اولین بار آزمون ورودی حوزه علمیه در شهرستان سمیرم با حضور متقاضیان جدیدالورود برگزار خواهد شد.

 

وی تاریخ آزمون را جمعه، نهم مردادماه عنوان کرد و گفت: در این آزمون متقاضیان چهار شنبه و پنج شنبه باید نسبت به اخذ کارت ورود به جلسه اقدام نمایند و روز جمعه در آزمون ورودی شرکت کنند.

 

حجت الاسلام سعادت پور با بیان این که در این آزمون متقاضیان پذیرش در حوزه علمیه شهرستان‌های اطراف نیز شرکت خواهند کرد، افزود: تاکنون بیش از یکصد نفر برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده اند.

 

وی از ظرفیت 90 طلبه در حوزه علمیه سمیرم خبر داد و گفت: ثبت نام در سال تحصیلی جدید تا اواسط مهرماه ادامه دارد و در سال تحصیلی گذشته 60 طلبه در این حوزه مشغول تحصیل بودند./939/پ203/ح

ارسال نظرات