۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۷۷۶۰۷
معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر رهبری:

مراسم اربعین نماد وحدت مستضعفان عالم است

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که مراسم اربعین، یک برنامه ایرانی نیست و نباید معطوف به زائران کشورمان باشد، گفت: مراسم اربعین نماد وحدت مستضعفان عالم است.
حجت الاسلام محسن قمي

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج از نجف اشرف، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، روز گذشته در جلسه ستاد اربعین 1394 با بیان این مطلب اظهار داشت: هنگامی که گزارش مراسم اربعین به رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله العالی داده شد، ایشان فرمودند که مردم با شور خودشان به کربلا می‌روند، اما باید دید، وقتی برمی‌گردند با خودشان چه می‌آورند؟

 

وی افزود: نظر معظم له این است که افزایش معرفت و شناخت اهداف امام حسین علیه‌السلام در واقعه کربلا به عهده علماست و باید آنان تلاش کنند تا میزان آگاهی زائران از مشی و جهت‌گیری سیدالشهدا علیه‌السلام اضافه شود. به عبارتی، فقط شور نباشد و شعور هم به آن اضافه شود.

 

حجت‌الاسلام والمسملین قمی با بیان این که مراسم اربعین، یک برنامه ایرانی نیست و نباید معطوف به زائران کشورمان باشد، ادامه داد: از این برنامه می‌شود به عنوان نماد اتحاد امت اسلام یاد کرد و حتی آن را نماد وحدت مستضعفانی دید که از ظلم خسته شده‌اند و می‌خواهند با آن به مبارزه برخیزند.

 

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر این که تمام دستگاه‌های فرهنگی باید مراقب حرکت‌ها و اقدامات اختلافی دشمنان باشند، گفت: همه ما باید به مراسم اربعین به عنوان یک فعالیت فرهنگی فرامرزی بیندیشیم و از هرگونه کار اختلافی و تفرقه‌انگیز پرهیز کنیم. بنابراین، مجاز نیستیم که سراغ شعارها و نمادهایی برویم که بین مسلمانان جدایی بیندازد./1330/د102/ی

ارسال نظرات