۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۷۸۷۸۳
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

نقش بانوان در دفاع از اسلام و ترویج آن هم‌سطح مردان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نقش و تأثیرگذاری بانوان در دفاع از اسلام و ترویج آن، اگر بهتر و برتر از مردان نباشد، هم‌سطح آنها است.
آيت الله حسيني خراساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در نخستین یادواره زنان شهید استان خراسان شمالی، با اشاره به نقش تاریخی بانوان در ترویج اسلام و دفاع از این آیین الهی، اظهار کرد: در طول تاریخ اسلامی زنان دوشادوش مردان و در خدمت اسلام و جامعه دینی نقش آفرینی کرده اند.

 

وی با بیان این که از همان ابتدای پیدایش دین مبین اسلام، بانوان در کنار مردان نقشی تعیین کننده و تأثیرگذار در راستای ترویج و قوام این دین مبین داشتند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بانوانی در کنار مردان برای اعتلای اسلام ناب محمدی نقش آفرینی و رشادت ها کردند که اگر از نظر جهادی برتر و بهتر از مردان نباشند، حداقل هم‌سطح مردان بزرگ تاریخ بوده و در زمره تاریخ سازان اسلامی به شمار می روند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به این که بانوان در دفاع از ارزش های اسلامی نقش ویژه ای دارند، تصریح کرد: باید توجه داشت که تمامی مجاهدان بزرگ دنیای اسلام از دامان زنان وارد این عرصه شده اند و همچنین در بسیاری از موارد نیز ورود مردان به صحنه حراست و دفاع از اسلام با تشویق بانوان بوده است.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: افزون بر این در مقاطع مختلف تاریخی، بانوان رسالت تبلیغات دینی را بر عهده گرفته و در قالب گروه های مختلف در این عرصه نیز نقش آفرینی کردند.

 

وی اضافه کرد: افزون بر نقش های تربیتی و حمایتی، در بسیاری از موارد بانوان جامعه اسلامی سلاح به دست گرفته و دوشادوش مردان به جنگ تن به تن با دشمنان پرداختند که این مرحله اوج شهامت و شجاعت و عزت یک زن مسلمان از منظر دین مبین اسلام است.

 

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره شهدا، ضمن تجلیل از نقش بانوان در پیروزی، استحکام و استمرار نظام اسلامی در ایران، اظهار کرد: زنان جامعه اسلامی ایران با تأسی از حضرت فاطمه و زینب(س)، فرزندان رشیدی برای دفاع از اسلام و انقلاب تربیت کرده و آنها را برای اعتلای اسلام و نظام دینی تقدیم کردند.

 

وی با بیان این که افزون بر این بسیاری از بانوان خود در صحنه های نبرد و پشت صحنه آن حضور یافته و در این راه به بذل جان پرداختند، خاطرنشان کرد: البته رشادت و افتخارآفرینی در دوران دفاع مقدس تنها محدود به حضور در جبهه های نبرد و جنگ مستقیم با دشمن نبود چرا که نقش افرادی که چنین رزمندگانی را تربیت کرده و به جبهه ها فرستادند نیز از خود مجاهدان کمتر نیست.

 

عزیزی با اشاره به این که شهدای هشت سال دفاع مقدس افتخار بزرگی برای اسلام و نظام آفریدند، اضافه کرد: بانوانی که چنین شهدایی را تربیت و تقدیم اسلام و انقلاب کردند نیز در این افتخار سهیم هستند.

 

وی با بیان این که بانوان شهید بهترین الگو برای نسل های جدید و آینده هستند، تصریح کرد: اکنون موعد دفاع از حریم ولایت و ارزش های اسلامی بوده و نسل جدید باید بدانند که چگونه در این راه گام بردارند.

 

به گفته رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بانوان و مادران امروز وظیفه دارند با تربیت نسلی آگاه و متعهد، راه شهدا را ادامه داده و اسلام و نظام دینی را بیمه کنند.

 

گفتنی است، خراسان شمالی دارای دو هزار و 775 شهید است که پنج نفر از این تعداد را بانوان شهید تشکیل می دهند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات