۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۲۷۸۸۹۵
کارشناس دینی:

تساوی حقوق مرد و زن عالی ترین دستاورد اجتماعی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی یکی از معضلات جوامع در حال توسعه را نا آگاهی به حقوق و تکالیف شرعی وضع شده برای افراد آن جوامع دانست و گفت: اسلام دستاوردهای بزرگی در زمینه حقوق و تعالیم فردی، اجتماعی و شهروندی دارد که اگر احصا و منتشر شود بسیاری از معضلات اجتماعی نیز برطرف خواهد شد.
دين نشاط زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی فاتحی کارشناس مسائل دینی در سلسله نشست هایی با موضوع تفسیر رساله حقوق امام سجاد(ع) ترویج فرهنگ غربی و ضد دینی را سبب حذف شعائر اسلامی در جامعه دانست و اذعان کرد: جامعه ایرانی جامعه ای است که بر اساس تعالیم دینی شکل گرفته و نهادهایی مثل مسجد، مدارس علمیه، روحانیت و هیئات مذهبی در آن از نقش و جایگاه ویژه ای برخوردار است و ترویج فرهنگ غربی با همه این اصول فرهنگ بومی و ملی مخالف است.

 

وی در ادامه با اشاره به تلقی نادرست جوامع غربی از موقعیت و جایگاه زن در جامعه تصریح کرد: در ادیان تحریف شده جوامعی که مدعی کدخدایی جهان را دارند به زن به عنوان یک موجود پست نگاه شده است.

 

این کارشناس مسائل دینی همچنین با اشاره به آیاتی از تورات و انجیل گفت: این کتب آسمانی در جوامع مسیحی و یهودی مورد تحریف واقع شده اند، از این جهت تدوین های بعدی آن بر اساس امیال شهوانی و طمع های انسانی نوشته شده است.

 

حجت الاسلام فاتحی تساوی حقوق زن و مرد را عالی ترین دستاورد اجتماعی اسلام برشمرد و تاکید کرد: اسلام به زن به عنوان عضوی برجسته در محیط اجتماعی نگریسته و حقوق و تکالیف وی را بر اساس توان و ظرایف شخصیتی وی وضع کرده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بسیاری از معضلات خانوادگی را در نتیجه جهل زوجین به حقوق و تکالیف دینی و شرعی خود دانست و افزود: نیازها و عواطف انسانی در قالب روابط زوجین همواره نقش و اهمیت به سزایی در محیط خانواده داشته تا جایی که دامنه تأثیرات این حقوق به جامعه اسلامی نیز کشیده شده است.

 

کارشناس مسائل دینی طلاق را یکی از مذموم ترین دستورات دینی اسلام برشمرد و تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از طلاق های واقع شده در جامعه فاقد جنبه های شرعی است زیرا اسلام تا آخرین لحظه دوام زندگی اجتماعی بر لزوم حفظ کرامت زن و مردم تاکید می کند./939/پ203/ب4

ارسال نظرات