۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۷۸۹۵۶
بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی:

خبرنگاران نقش مهمی در مقابله با امپریالیسم رسانه‌ای غرب بر عهده دارند

خبرگزاری رسا ـ سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی در بیانیه‌ای به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار اعلام کرد: خبرنگاران متعهد، نقشی بسزا در مقابله با هجمه فرهنگی غرب و مقابله با امپریالیسم رسانه‌ای بر عهده دارند.
بسيج رسانه

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان شرقی در بیانیه ای به مناسبت روز خبرنگار اعلام کرد: 17 مرداد در تقویم ملی ایران بعنوان “روز خبرنگار” نامگذاری شده است.  واژه “خبرنگار” یادآور زحمات خالصانه افرادی است که در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند و از هیچ خطری نمی هراسند.


وجه نامگذاری سالروز شهادت یک خبرنگار به عنوان «روز خبرنگار» نه تنها یادآور جایگاه پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ کشورمان است بلکه می‌تواند اشاره‌ای به برخی از مشخصه‌های مشترک بین شهید و خبرنگار نیز داشته باشد که خلوص و شجاعت از این ویژگی‌هاست؛ خلوص در جریان انعکاس خبر و شجاعت در مسیری که خبرنگار را آماده شهادت در راه آرمان‌های خود هم می‌کند.


بسیج رسانه استان که با هدف ایجاد انسجام و هم دلی در اصحاب رسانه و انقلابی کردن فعالان رسانه ای تشکیل شده است، ضمن گرامیداشت این روز، از تمام فعالان رسانه ای می خواهد که با مدنظر قراردادن اخلاق و نگاه حرفه ای، نقش ارزنده و برجسته خود را نشان دهند و برگ زرینی را در تاریخ انقلاب به نمایش بگذارند، و همچنین از مسولین می خواهد با مد نظر قرار دادن شان و مقام جایگاه ویژه و اثر گذار خبرنگار و رسانه ها، باور و ایده های رسانه های خود را بالا برده و در مسیر کرامت و تکریم خبرنگاران حرکت کنند، حمایت مسولین از اصحاب رسانه همواره باعث پویایی و رشد و نمو اهالی رسانه خواهد شد.


در این بیانیه آمده است: آنچه امروز و در شرایط کنونی باید مورد توجه قرار گیرد توجه ویژه به حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی است زیرا دست‌های زیادی در کارند تا واقعیات جهان را پنهان کنند و یا به صورت غیرواقعی به آحاد مردم نشان دهند.


عصری که در آن زندگی می کنیم عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات می باشد، و دهکده جهانی دیروزی به ذهنیت جهانی تبدیل شده است، و امروز عصر رسانه هاست،  هر کس از ظرفیت رسانه ها بهره جوید می تواند اهداف و نیات خود را به دنیا اعلام کند، بی تردید خبرنگاران متعهد که در برابر جنگ فرهنگی دشمن به پا خاسته‌اند، سربازان و و سراداران این عرصه مهم محسوب می‌شوند که نقشی بسزا در مقابله با هجمه فرهنگی غرب و مقابله با امپریالیسم رسانه‌ای بر عهده دارند.


بسیج رسانه آذربایجان شرقی در ادامه این بیانیه افزوده است: در عصر کنونی قدرت رسانه‌ها بر سراسر جهان احاطه پیدا کرده است و نقش بی بدیل آن‌ها در تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست. امروز رسانه‌ها از توان بسیار بالایی برای جهت دهی و قالب‌سازی اندیشه‌ها و تصورات انسان‌ها برخوردارند.


امروز وظیفه ماست که بتوانیم در جنگ رسانه ای نابرابر که در صدد خدشه دار کردن چهره انقلاب اسلامی و ممانعت از ارسال پیام انقلاب به دنیا است، مقابله کنیم و با قلم و اراده آهنین و اخلاق مداری خود بتوانیم پیام انقلاب را به دنیا برسانیم
.


افزون بر اینها در سالی که به نام « دولت و ملت، همدلی و هم زبانی » نامگذاری شده، لازم است جبهه رسانه‌ای استان ضمن تلاش برای روشنگری در خصوص اهداف و نیات دشمنان ایران، در به انحراف بردن افکار عمومی با استفاده از بازی‌های سیاسی و خط‌دهی جناحی، با تمام تلاش از افتادن در دام حاشیه سازی در اذهان مردم و ایجاد شکاف در ارتباط دولت و ملت که باعث بر هم خوردن همدلی و همزبانی می‌شود اجتناب کنند.


سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و دیگر شهیدان والامقام اقلیم اندیشه و قلم و ارج نهادن به تلاشهای ارزنده تمامی سفیران آگاهی و امید، فرا رسیدن روز خبرنگار، روز رعایت حریم قلم و اندیشه، روز حق بینی و حق نویسی؛ روز گام نهادن در وادی آگاهی و نیک اندیشی، روز اطلاع رسانی با سلاح قلم … را به تمامی همکاران خود در صحنه اطلاع رسانی بویژه خبرنگاران استان تبریک و تهنیت می گوید./935/د101/ب4

ارسال نظرات