۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۷۹۲۷۸
آیت الله سلیمانی:

خبرنگاران، فضای رسانه‌ای استان سیستان و بلوچستان را تلطیف کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی گفت: توقع ما از خبرنگاران این است که فضای عمومی استان را از حالت نگرانی و تشویش خارج و به عرصه‌ای امیدبخش تبدیل کنند تا با برقراری امنیت پایدار که اکنون حاصل شده است، سرمایه‌گذاران بیشتری جذب منطقه شوند.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان امشب در مراسم ویژه گرامیداشت روز خبرنگار که در سالن خاتم استانداری استان برگزار شد، گفت: قرآن سراسر نور است لیکن هر بخش آن به یک مسؤولیت و رسالت اختصاص دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: در قرآن کریم سوره‌ای که به شکلی تمام عیار از اخلاق سخن گفته باشد سوره حجرات است که از آغاز تا پایان محورهای سنگین اخلاقی را بیان می‌کند.

 

وی با اشاره به تفسیر بخشی از سوره حجرات، عنوان کرد: دو آیه در این سوره وجود دارد که به ظاهر ممکن است با یکدیگر تناقض داشته باشند آیه ششم این سوره به این نکته اشاره دارد که خبر بدون ضمانت را نباید قبول کرد و باید در پی تفحص و تحقیق درباره آن برآمد، از این رو نباید ناآگاهانه تسلیم این گونه اخبار شد.

 

آیت الله سلیمانی افزود: آیه دوازدهم سوره حجرات بر عدم تحقیق درباره احوالات شخصی افراد تأکید دارد، رفتار شخصی افراد به خودشان مرتبط است و نباید در زندگی دیگران سرک کشید، در دیداری که در اوایل پیروزی انقلاب خدمت امام راحل رسیدیم ایشان فرمودند نباید به اتومبیل مردم سرک بکشیم تا بدانیم چه نواری گوش می‌دهند زیرا اتومبیل نیز مانند خانه شخصی افراد حریم دارد.

 

وی به بیان رسالت خبرگزاری‌ها پرداخت و بیان کرد: وظایف خبرگزاری‌ها به قدری مهم است که می‌توان با اخبار صحیح مدینه فاضله‌ای را بنا کرد و یا با اخباری غیر واقع جنهمی سوزناک را به تصویر کشید، استان‌های همجوار ما مانند خراسان‌جنوبی و کرمان همواره اخبار خوب و زیبا در رسانه‌ها دارند اما در استان ما چنین نیست.

 

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: توقع ما از خبرنگاران این است که فضای عمومی استان را از حالت نگرانی و تشویش گذرانده و به عرصه‌ای امیدبخش تبدیل کنند تا با برقراری امنیت پایدار که اکنون حاصل شده است سرمایه‌گذاران بیشتری جذب منطقه شوند.

 

وی خطاب به روابط عمومی‌ها اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که بازوی خبرگزاری‌ها باشند و نکات مثبت استان را منعکس کنند البته این امر به این معنی نیست که از نقد و بیان مشکلات بپرهیزند و باید با تأسی از آرمان‌های بحق مردم پیگیر امور باشند./831/پ202/ح

ارسال نظرات