۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۵
کد خبر: ۲۷۹۲۹۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

حرکت به سمت شیاطین ماهواره ای انسان را به شقاوت ابدی می‌رساند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که ما در جهان امروز در برابر دعوت به حق و باطل قرار داریم، گفت: ما با اعمالمان می توانیم به سوی خداوند متعال و یا شیاطین ماهواره ای و فسادهای داخلی و خارجی کشور حرکت کنیم و اگر دعوت شیطان را بپذیریم خودمان را به شقاوت انداخته ایم.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان، استاد حوزه علمیه، شب گذشته در ادامه سلسله جلسات اخلاقی با محوریت سعادت و شقاوت که در حسینیه مکتب الزهراء(س) برگزار شد، اظهار کرد: سعادت شعاعی است که از ملکوت عالم و از غیب هستی بر انسان می تابد و این انسان است که آزاد بوده و اختیار دارد، در حقیقت این انسان است که می تواند این شعاع از نور را بپذیرد یا رد کند.


این استاد حوزه علمیه ادامه داد: پذیرفتن آن کاری عاقلانه و خردمندانه است زیرا که عقل عنایت شده به انسان درک می کند که این  پدیده و هر آن چه که به انسان می رسد، عین حق است، شقاوت ظلمتی است که از جانب ابلیس به انسان حمله می کند و حمله اش در ظاهر درد آور نیست بلکه ظاهر این ظلمت و تاریکی پر از لذت بوده و به فرموده قرآن کریم حقیقت این لذت آتش دوزخ است.


وی با اشاره به آیات 105 تا 108 سوره هود تصریح کرد: آیه 105 سوره هود تقسیم شدن انسان ها به سعید و شقی را در قیامت مورد بحث قرار می دهد، قیامت روزی است که احدی جز به خواست خدا حتی یک کلمه نیز نمی تواند سخن بگوید، فرمانروایی در آن جا تنها دست یک نفر است و اینطور نیست که هم زمینه برای خدا و هم برای انسانها فراهم باشد تا به فرمانروایی بپردازند؛ خیمه تمام فرمانروایی ها را در قیامت جمع می کنند و در چنین شرایطی کسی حکم رای ندارد.


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان افزود: شفیعان قیامت هم همانند قرآن و انبیا و ائمه اطهار و عالمان ربانی و شهیدان می توانند شفاعت کنند. در چنین شرایطی شفاعت به اذن خداست و اینطور نیست که هر شفیعی هر کسی را که دوست دارد مورد شفاعت خود قرار دهد.


جبران آبروی امت اسلام پارتی بازی نیست بلکه شفاعتی برای جبران لغزش هاست


این استاد حوزه علمیه با بیان این که کسانی که جبران آبروی آبروداران در روز قیامت از سوی پروردگار عالم  را پارتی بازی می دانند، از قرآن چیزی نفهمیدند، خاطرنشان کرد: کسانی که می گویند این ها شفاعت نیست مسیر اشتباهی را پیموده اند، این ها شفاعت است نه پارتی بازی، آبرومندان این مسیر عاشقان عباد خدا هستند، برخی از عباد خدا در مسیر جبران لغزش ها معطلی دارند و از خداوند می خواهند تا این معطلی را بران ها ببخشاید.


وی ادامه داد: کل مواد غذایی و میوه های جهان هستی که مصرف می کنیم در اثر شفاعت درختان به ما رسیده اند و خداوند متعال اگر همه درختان را جمع کند و شفیعان هم نباشند، چیزی نصیب ما نمی شود. طفلی که به دنیا می آید با شفاعت سینه مادر به شیر می رسد، ما به شفاعت قلبمان زنده ایم، در حقیقت کل جهان هستی محصول شفاعت است و هیچ کس وجود شفاعت را انکار نمی کند.


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که در قیامت هم شفاعت وجود دارد، یادآور شد: شفاعت آن جا هم به منزله پارتی بازی نیست، شفیع در معنای لغوی به مفهوم جفت بوده و این که من هماهنگ با انبیا در حد خودم هستم، یعنی با یکدیگر جفت هستیم.


صهیونیست، عربستان و مدیران شبکه های ماهواره ای مصداق شیطان های آشکار جهان امروزند


این استاد حوزه علمیه با بیان این که صد میلیارد نفر جزء امت اسلام هستند که هیچ گونه هماهنگی با پیامبر(ص) و ائمه اطهار ندارند، گفت: این هایی که هماهنگی ندارند، فضیلت، کرامت و ارزش نداشته و شفاعت شامل حال آن ها نمی شود یعنی نمی توانند با شفیعان عالم جفت شوند و آبروی ان ها حفظ نشده و شفیعان عالم نیز سوی آن ها نمی آیند. در حقیقت در قیامت در صورتی به شفاعت عبادت و توجه مان به اهل بیت که در وجود پاکان رده بالا تجلی دارد به ما نظر می کنند و بر همان اساس نجات می یابیم.


وی با بیان این که هیچ کس در قیامت حق سخن گفتن ندارد مگر به اذن خدا، اظهار کرد: در قیامت گروهی اهل سعادت هستند و گروهی اهل شقاوت، گروهی در های رحمت خداوند به روی ان ها باز است و دیگران بسته، اگر گوینده و مفسر قرآنی به ادبیات آیات توجه کافی نکند، نمی تواند مفاهیم را بشنود و درک کند.


حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این که در قرآن مجید دو دسته شیاطین جن و انس وجود دارند، تصریح کرد: شیطان یعنی موج زیان زننده گمراه کننده، یعنی یک اسم عام که شامل هر گمراه کننده ای می شود. ابلیس اسم خاص است و شخصی همچون او وجود ندارد؛ قرآنی کریم می گوید ابلیس جزو ملائکه نبوده و یک موجود غیر عنصری تلقی می شود.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شیطان های آشکار جهان امروز خاطرنشان کرد: شیطان های آشکار جهان امروز همین کسانی هستند که مدیریت شبکه های ماهواره ای را بر عهده گرفته و از جانب کشور هایی همچون صهیونیست و عربستان گمراهی و فساد را به جامعه تزریق می کنند. قرآن کریم می فرماید کسی که به اختیار خودش در میان شقی ها قرار گرفت به بدبختی عظیمی دچار شده است.


امت گناهکار به واسطه یک حائل، گرفتاری خود را در آتش درک نمی کنند


وی با بیان این که ما در برابر دعوت به حق و باطل قرار داریم، یادآور شد: ما با اعمالمان می توانیم به سوی خداوند متعال و یا شیاطین ماهواره ای و فساد های داخلی و خارجی کشور حرکت کنیم، اگر دعوت شیطان را بپذیریم خودمان را به شقاوت انداخته ایم و اگر دعوت خدا را بپذیریم نجات یافته ایم زیرا که خداوند متعال خالق بشر است و هر چه از او صادر شده است، موجیات خیر و نیکی است.

 
حجت الاسلام والمسلمین با بیان این که همه در ابتدا عبد خدا بودند و مسیر سعادت و شقاوت شان را خودشان انتخاب کردند، گفت: کسی که در حال حاضر صد ها شبکه ماهواره ای را در دست دارد و در حال گسترش فساد و فحشا است، روزی عبد خدا بوده و از پاکی به این ذلت دچار شده است، قرآن کریم می گوید هر مرد و زن شقی  همین الان در آتش اند اما میان ان ها و اتش حجاب دنیا وجود دارد و به سبب این پرده و حایل نمی توانند هیزم های سوزان آتش را ببینند. پس تلاش کنیم تا پس از کنار رفتن این مانع خودمان را در بهشت برین ببینیم نه در عذاب جهنم./864/پ202/ب4

ارسال نظرات