۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۷۹۶۱۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وحدت و همدلی، تنها راه خنثی سازی توطئه دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، اهمیت فریضه حج را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیران و روحانیان کاروان ها تنها مسؤولیت تأمین شئونات سفر و انجام مناسک حج را برعهده ندارند، بلکه باید حجاج را با اهمیت سفر حج، آشنا کنند.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار مدیر کل حج و زیارت و جمعی از روحانیان کاروان ها در گرگان با انتقاد از محو نشانه های مربوط به کعبه و اطراف آن از سوی رژیم آل سعود، چنین کاری را بزرگترین خیانت این رژیم دانست و تاکید کرد: محو این نشانه ها موجب قطع پیوند مسلمانان با گذشته تاریخی شان شده است.

 

وی افزود: نشانه های تاریخی، محسوس هستند و عوام و خواص، آن را درک می کنند، به همین دلیل موجب پیوند انسان با گذشته اش می شوند.

 

وی قبرستان بقیع را یکی از نشانه های مربوط به کعبه دانست و خاطرنشان کرد: در این قبرستان، اصحاب نزدیک پیامبر(ص)، همسران ایشان و چهار نفر از ائمه معصومین (س) دفن هستند، اما هیچ یک از صاحبان این قبور، مشخص نیستند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که این خیانت آل سعود، موجب قطع پیوند قلبی مسلمانان با گذشته تاریخی شان شده است، خاطرنشان کرد: کعبه مکانی است که پروردگار، آن را وسیله دعوت همه ادیان آسمانی برای گرایش به دین مبین اسلام قرار داد.

 

وی با بیان این که یهودیان، مسیحیان و مسلمانان، خود را تابع حضرت ابراهیم(ع) می دانند و براین اساس، همه ما جزو ادیان ابراهیمی هستیم، اظهار داشت: مقام ابراهیم را باید در خانه کعبه جستجو کرد؛ به همین دلیل حضرت ابراهیم(ع) را هم باید در فریضه بزرگ اسلامی حج، پیدا کنیم.

 

امام جمعه گرگان گفت: ذات اقدس الهی با این کار خواست به مردم بگوید که حضرت ابراهیم(ع) با ساختن خانه کعبه، از خودش اثری بجا گذاشت که برای یافتن آن باید به سمت اسلام بیایید.

 

آیت الله نورمفیدی، اهمیت فریضه حج را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیران و روحانیان کاروان ها تنها مسؤولیت تأمین شئونات سفر و انجام مناسک حج را برعهده ندارند، بلکه باید حجاج را با اهمیت سفر حج، آشنا کنند.

 

وی سپس این سؤوالات را مطرح کرد: چرا ذات اقدس الهی، حج را واجب کرده است؟ حج ابراهیمی که امام راحل مطرح کرد و آل سعود و همپیمانانشان مانع آن شدند، چیست؟ پیام های سالیانه مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج، چه معنایی دارد؟

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که دشمنان همه توان خود را ایجاد تفرقه و اختلاف میان کشور های اسلامی به کار گرفته است، تصریح کرد: نظام سلطه برای رسیدن به اهداف شوم خود با ایجاد گروه های تکفیری کشورهای اسلامی را به خاک و خون کشیده است.

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: به همین دلیل ذات اقدس الهی در فریضه حج، منافع امت اسلامی را مدنظر قرار داده است تا مسلمانان با درک وحدت بین خود، مانع تحقق دسیسه های دشمنان شوند.

 

وی با بیان این که دشمنان از توطئه افکنی علیه ملت ایران دست بر نخواهند داشت، افزود: نقش مدیران و روحانیان کاروان ها بر آگاهی بخشی به حجاج و خویشتنداری زائران بیت الل الحرام بسیار حائز اهمیت است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات