۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۷۹۶۷۸
آیت الله صافی گلپایگانی:

شعر ابزار مهمی برای نشر معارف است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی شعر را ابزار مهمی برای نشر معارف دانسته و ادامه داد: اشعار بلند و والایی که بزرگان در مورد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سروده اند در نشر معارف می تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد؛ شما هم اشعاری که در این جشنواره می پذیرید سعی کنید هم از نظر فنون شعری و هم از نظر مضمون و محتوا، در شان جایگاه رفیع آن حضرت باشد.
آيت الله صافي

به گزارش خبرگزاری رسا، یکشنبه 18مرداد94 آقای جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و جمعی از مسئولان این مرکز با حضور در محل اقامت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی  در مشهد مقدس با این مرجع دیدار کردند.


در ابتدای این دیدار آقای جعفری، گزارشی از برنامه های این بنیاد برای برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام در 31 استان کشور و بیش از 70 کشور دنیا ارائه داد.


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز با تقدیر و تشکر از ایشان و دست اندرکاران این برنامه گفت: ترویج امر اهل البیت (ع) و بخصوص ترویج امر حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) بسیار لازم و ضروری است و اصلا حیات جامعه بشریت به شناخت امر آن بزرگواران و عمل به آن است.


وی در ادامه با بیان این که برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با این گستردگی، موجب افتخار جهان تشیع است اظهار داشت: این که بتوانید در یک فضای گسترده در تمام کشور و بیش از هفتاد کشور دنیا، یاد آن حضرت را احیا نموده و موجب نشر معارف آن بزرگوار شوید بسیار ارزش دارد؛ قدر آن را بدانید و شاکر خداوند متعال باشید.


حضرت آیت الله صافی در قسمت دیگری از بیانات خود با بیان برخی از کرامات و معجزات حضرت رضا(ع) ابراز داشت: بیان این معجزات و گردآوری و نشر و ترویج آنها می تواند سبب تقویت اعتقادات و تقویت معرفت و علاقه مردم شود.


وی  در ادامه، شعر را ابزار مهمی برای نشر معارف دانسته و ادامه داد: اشعار بلند و والایی که بزرگان در مورد حضرت علی بن موسی الرضا علیهمالسلام سروده اند در نشر معارف می تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. شما هم اشعاری که در این جشنواره می پذیرید سعی کنید هم از نظر فنون شعری و هم از نظر مضمون و محتوا، در شان جایگاه رفیع آن حضرت باشد.


این مرجع در بخش دیگری از توصیه های خود به دست اندرکاران جشنواره بین المللی امام رضا(ع) گفت: مراقب باشید این افتخار بزرگ به اسم هنر وارد مسایل دیگری همچون موسیقی و لهو و لعب نشود که به تمام این کار باارزش ضربه خواهد زد. برنامه ها و جشن هایی که مربوط به اهل بیت علیهم السلام است باید به دور از ملاهی و مناهی باشد و همه آن به معنویت بخشی به فضای جامعه کمک کند.


حضرت آیت الله صافی گلپایگانی رف در پایان این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای برگزارکنندگان این برنامه بین المللی گفت: این را بدانید هر قدم و هر حرفی که در این راه برای خدا بر می دارید و به زبان جاری می کنید دارای اجر و ثواب است و ان شاء الله مورد قبول آستان ملک پاسبان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) قرار خواهد گرفت./1323/د102/ج

ارسال نظرات