۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۷۹۷۲۸
مدیر حوزه علمیه کوثر:

طلاب از سبک زندگی امام صادق الگو بگیرند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کوثر(س) تهران گفت: امروز طلاب حوزه‌های علمیه که خود را شاگرد امام صادق(ع) تلقی می‌کنند باید به لحاظ فرهنگی سبک زندگی اسلامی سیره این امام بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.
کوثر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خدیجه جلالی، مدیر حوزه علمیه کوثر امروز بعد از ظهر در مراسمی که در این حوزه علمیه به مناسبت شهادت امام صادق(ع) برگزار شد به سخنرانی پرداخت و با اشاره به بخش‌هایی از زندگانی حضرت امام صادق(ع)، گفت: امام صادق(ع) در زمان زندگی شریف خود وارث فرمایشات جد و پدر بزرگوار خود بودند.

 

وی افزود: امام صادق(ع) از این دو امام بزرگوار که مبدا فیض بودند کسب نور کردند و به شیخ الائمه ملقب شدند، دوران زندگی ایشان همزمان با 5 نفر از بنی امیه و 2 نفر از خلیفه عباسی مصادف بود که از این بابت مشقت‌های زیادی را تحمل کرد.

 

جلالی با اشاره به فشارهای وارده از سوی خلفای حاکم آن عصر، تصریح کرد: امام صادق(ع) با وجود فشارها حاکمان ظالم زمان خود امور فرهنگی شیعیان و تربیت شاگردان را به خوبی مدیریت کردند.

 

مدیر حوزه علمیه کوثر با اشاره به اینکه امام صادق(ع) وجود با برکت امام سجاد(ع) را درک کرده است، بیان داشت: امام صادق(ع) به نقل از امام سجاد(ع) چگونگی آشنایی ابوحمزه ثمالی با امام سجاد(ع) را روایت کرده است.

 

وی گفت: امروز طلاب حوزه‌های علمیه که خود را شاگرد امام صادق(ع) تلقی می‌کنند، باید به لحاظ فرهنگی سبک زندگی اسلامی سیره این امام بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

 

در پایان این مراسم طلاب خواهر به عزاداری آن امام همام پرداختند، همچنین این مراسم 19 مرداد ماه جاری در حوزه علمیه کوثر برگزار شد./807/پ203/ح

ارسال نظرات