۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۲۷۹۷۵۱

اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفرصادق در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز شهادت ششمین امام شیعیان حضرت صادق آل محمد(ص) ویژه برنامه های مختلف عزاداری در نقاط مختلف استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.
اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفرصادق در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با 25 شوال سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، مساجد و هیأت های حسینی تبریز ویژه برنامه های مختلفی با حضور عاشقان ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت برگزار خواهند کرد.


مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی که این روزها با حضور داوطلیان تحصیل در حوزه های علمیه حال و هوای دیگری به خود گرفته‌اند، نیز ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) برای طلاب حاضر در دوره اختبار و تثبیت تدارک دیده اند.


در این میان برخی از هیأت‌های مذهبی تبریز نیز طبق سنتی دیرینه در سالروز شهادت آن امام همام دستجات سینه‌زنی در خیابان‌های اصلی و مرکزی شهر به راه می اندازند که هیأت عزاداری حوزه علمیه تبریز نیز با حضور طلاب معمم جلوه خاص و زیبا به این حرکت مذهبی در نخستین پایتخت جهان تشیع می بخشد.


هیأت انصارالحسین(ع) تبریز که یکی از بزرگ‌ترین محافل مذهبی شهر را به خود اختصاص می دهد، فردا سه شنبه، صبح تا اذان ظهر در مسجد صاحب الامر(عج) با مداحی حاج مهدی خادم آذریان برنامه خواهد داشت، هیأت زنجیرزنان محله خیابان تبریز نیز از ساعت٧ صبح در چهارراه منصور مسجد حاج احمد برنامه عزاداری برگزار می کند.


هیأت اصغریه اعظم تبریز با عزاداری خیابانی در خیابان جمهوری جنب مسجد اصفهانی‌ها با مداحی حاج ابراهیم رهبر، هیأت حضرت موسی بن جعفر(ع) تبریز نیز با عزاداری خیابانی در خیابان دارایی حسینیه اعظم حضرت موسی بن جعفر(ع) تبریز برنامه خواهد داشت.


هیأت پابوسان حضرت علی اصغر(ع) شنب غازان، هیأت منتظرین حضرت مهدی(عج) شهرک امام، هیأت حضرت جوادالائمه(ع) شنب غازان نیز عزاداری خیابانی در سطح شهر خواهند داشتف ضمن این‌که مراسم شام غریبان فردا پس از نماز مغرب و عشاء از سوی هیأت الزهرا(س) تبریز در چهاراه منصور، اول خیان حافظ. کوچه سیدلر برگزار می شود.


بنابر این گزارش، مدارس علمیه صادقیه، امیرالمؤمنین، حضرت ولی‌عصر، طالبیه در تبریز و حوزه های علمیه مراغه، بناب، جلفا، میانه، اهر، مرند و ... طی امروز و فردا ویژه برنامه های مختلفی به مناسبت سالروز شهادت ششمین امام شیعیان رییس مکتب جعفری برگزار می کنند./935/پ203/ح

ارسال نظرات