۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۲۷۹۷۶۳
مدیر مدرسه علمیه خواهران رضویه مشهد:

شبهه افکنی شبکه های اجتماعی سبب تضعیف پایه های اعتقادی افراد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه خواهران رضویه مشهد با اشاره به این که شبهه سازی شبکه های اجتماعی، پایه های اعتقادی افراد را تضعیف می‌کند، گفت: از این رو زمانی باید وارد شبکه های اجتماعی مخرب شوید که بتوانید آن را مدیریت کنید و تهدید را به فرصت تبدیل کنید، نه این که آن ها شما را مدیریت کنند.
شبکه هاي اجتماعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم زلفی زاده، مدیر مدرسه علمیه خواهران رضویه مشهد، امروز در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران ابراز کرد: تسلیم در برابر خداوند متعال، نشانه بندگی و عبودیت است.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خوشبختی در دنیا وجود دارد، گفت: بله خوشبختی وجود دارد، اما خداوند متعال راحتی را در دنیا خلق نکرده است؛ بلکه راحتی متعلق به آخرت است و به اندازه ای که انسان شاکر است به همان میزان رضایتمندی برای او حاصل می شود.

 

زلفی زاده به اهمیت و جایگاه اقامه نماز اشاره و ابراز کرد: خواندن نماز، قاعده عقلی است؛ نعمات خداوند مانند رودخانه جاری است و در برابر خداوندی  که دائما به ما نعمت می دهد باید سپاسگزار باشیم؛ از این رو انسان برای تشکر از نعمات خداوند نماز را به پا می دارد. 

 

وی به مضرات شبکه های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: اگر توانسید به هنگام ورود به شبکه های اجتماعی، فضا را مدیریت کنید به آن وارد شوید و الا به شبکه های اجتماعی که به مقدسات اسلامی توهین می کنند، نباید وارد شد.

 

شبهه سازی شبکه های اجتماعی، پایه های اغتقادی افراد را ضعیف می کند
زلفی زاده با خاطر نشان کردن این که تمسخر کردن، مرحله اول تضعیف بنیادهای اعتقادی است، ابراز کرد: از این رو فردی که بخواهد اعتقادات طرف مقابل را خراب کند، اول او را به تمسخر می گیرد و پست زمینه ذهنی در او ایجاد می کند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران رضویه مشهد با بیان این که رسانه بر ذهن افراد اثر می گذارد، افزود: هر گوهری قیمتی دارد و شیطان سراغ، گوهر ایمان می رود. تمسخر و تهدید کار شیطان است؛ از این رو مسخره شنیدن نیز بهای دینداری است و تحمل و صبر نیاز دارد.

 

وی گفت: بعضی شبهات قابل پاسخ نیست؛ شبکه های اجتماعی که شبهات ایجاد می کنند، فضای علمی نیست که مناظره کنیم و پاسخ شبهات را بدهیم؛ چرا که شبهه مانند موریانه است و پایه های اعتقادی را از بین می برد؛ از این رو زمانی باید وارد این شبکه ها شوید که بتوانید آن را مدیریت کنید و تهدید را به فرصت تبدیل کنید، نه این که آن ها شما را مدیریت کنند.

 

زلفی زاده در پاسخ به این پرسش که در برابر بی میلی فرزندان به نماز چه کنیم، افزود: مادر باید به فرزند خود کمک کند و در هیچ حالتی نیز نباید رابطه عاطفی خود را با فرزند قطع کند، بنابراین مادر باید به فرزند خود محبت کرده و او را به نماز خواندن تشویق کند./1309/پ202/ح

ارسال نظرات