۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۷۹۸۱۴
استاد حوزه و دانشگاه:

رسیدن به کمال و سعادت نیازمند تلاش و دینداری است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رضایی با بیان این‌که عمل و بار آخرت هر انسان را کسی جز غیر خودش نمی تواند به سرانجام برساند، گفت: مؤمن برای رسیدن به کمال و سعادت باید تمام تلاش خود را بکار بندد و دین‌دار باشد.
بهشت

حجت الاسلام علی رضایی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: شیعه توانسته است تا با عزاداری ها، نکوداشت ها و ایام الله های مختص اهل بیت(ع)، عزت اقتدار خود را در جهان حفظ کند.
 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شاخصه های زندگی امام صادق(ع) تصریح کرد: نخستین مبنای زندگی امام صادق(ع) این بود که عمل و بار آخرت هر انسان را کسی جز غیر خودش نمی تواند به سرانجام برساند و مومن برای رسیدن به کمال و سعادت باید تمام تلاش خود را بکار بندد.

 
وی ادامه داد:  گردانندگی جهان و روزی هر انسان توسط خدا، دو مبنای دیگر زندگی امام صادق(ع) بود که بر اساس آن زندگی را مدیریت و به پیش می برد. همچنین اعتقاد به مرگ و معاد ویژگی دیگری از این امام همام بود که باید دنیا را به مانند مزرعه ای در آن عمل کاشت و در عالم برزخ و قیامت محصول عمل خویش را برداشت کنیم.


گفتنی است؛ در شهرستان تربت حیدریه پس از مراسم سخنرانی، طلاب و روحانیون به همراه هیئت های مذهبی در صحن حوزه علمیه هراتی به عزاداری و سینه زنی پرداخته و کاروان پیاده یزد به مشهد نیز به جمع عزاداران امام صادق(ع) در این شهر پیوستند./864/ت303/ح

ارسال نظرات