۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۸۰۳۲۶
مسؤول کانون فرهنگی غدیر شهرضا:

نهی از منکر بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون فرهنگی غدیر شهرضا نهی از منکر را بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برشمرد و گفت: انسان بنا به ذات و غریزه خود ممکن است گناه کند، اما همان‌گونه که انسان با قدرت خدادادی و خویشتن‌داری می تواند مانع ارتکاب معاصی شود در صورت مشاهده گناه نیز موظف به واکنش و مقابله است.
امربه معروف و نهي از منکر

حجت الاسلام محمدرضا قدسی، مسؤول کانون فرهنگی غدیر شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان توجه به جنبه های متعالی معنوی و زیبایی شناسی قرآن را سبب افزایش قدرت نفوذ کلام دانست و تصریح کرد: قرآن کتابی است که هم در جنبه های ظاهری و هم در ابعاد معنوی زیبایی ها و ظرافت های بسیاری دارد.

 

وی در ادامه توسعه فرهنگ دین مداری را مستلزم رعایت تمامی جنبه های زیبایی و ظرافت بیان دانست و گفت: در هز روش تبلیغی باید معیار و میزان عمل تعالیم قرآنی و نحوه ابراز آنها در این کتاب آسمانی باشد.

 

کارشناس مسائل مذهبی رواج فساد و فحشا در جامعه را به دلیل علنی شدن گناه و بی تفاوتی مردم به ارتکاب معاصی دانست و تأکید کرد: مرتکبین گناه و معاصی همیشه و در طول تاریخ وجود داشته اند اما استقرار حکومت اهل دین به معنای مقابله با این افراد و طرد آنها از صحنه های اجتماعی است تا زمانی که راه صلاح در پیش بگیرند.

 

مسؤول کانون فرهنگی غدیر شهرضا نهی از منکر را بهترین راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن برشمرد و اظهار کرد: انسان بنا به ذات و غریزه خود ممکن است گناه کند، اما همانطور که انسان با قدرت خدادادی و خویشتن داری می تواند مانع ارتکاب معاصی شود در صورت مشاهده گناه نیز موظف به واکنش و مقابله است.

 

حجت الاسلام قدسی بی توجهی به عاملین ارتکاب گناه و معاصی و رها کردن آنها را سبب سرایت ارتکاب خلاف و منکر به دیگر افراد جامعه دانست و گفت: جامعه اسلامی بستر مناسبی برای رشد استعدادهای فردی افراد و مسیر همواری برای تعالی روح و جسم آنهاست، بنابراین ارتکاب علنی گناه مانع تحقق این آرمانهای متعالی دینی شده و وجهه دین را تخریب می کند.

 

وی با اشاره به افزایش روش های تهاجم فرهنگی دشمن و استفاده از آلات و ادوات مختلف در مقابله با شعائر دینی، تأکید کرد: ابزاری که دشمن در اختیار دارد، در دسترس ما نیز هست و اگر با محتوای شرعی و از راههای مشروع و با استفاده از جمیع نظرات کارشناسی طراحی شوند به سادگی می توان با تجاهم گسترده فرهنگی دشمن مقابله کرد./939/ت302/ح

ارسال نظرات