۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۸۰۴۷۰
امام جمعه موقت کرمان مطرح کرد؛

استکبار؛ استکبار است چه با توافق و چه بی توافق

حجت الاسلام عرب پور گفت: استکبار؛ استکبار است و چه با توافق و چه بی توافق آمریکا مستکبر است و رفتارش استکباری است و از هر فرصتی استفاده می‌کند تا با ما دشمنی کندو این دشمنی را پنهان نمی‌کند چرا که همه این امور را می توان در رفتار و حرفهای متناقض رییس جمهور آمریکا مشاهده کرد.
حجت الاسلام و المسلمين عرب پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام و المسلمین عرب پور، امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به مصادیق اخلاق اسلامی و رفتار دینی در ارتباطات هر فرد عنوان داشت: رفتار انسان از چند منظر قابل بررسی است که از مهم‌ترین آنها چگونگی رفتار با خانواده است که از منظر دینی بسیار به آن تاکید شده است.

 

وی با اشاره به مثال‌هایی از دعای انبیاء در حق خانواده‌شان اظهار داشت: با نگاهی کوتاه به آیات قرآن و روایات ائمه خواهیم دید که خانواده به عنوان اجتماع کوچک جامعه تا چه اندازه اهمیت دارد و تا چه حدی پیامبران و امامان ما به اهل بیت خود توجه می نمودند به گونه ای که روایتی از پیامبر اشاره دارد به اینکه بهترین شما کسی است که به خانواده اش محبت و توجه بیشتری داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عرب پور در ادامه تأکید کرد: وضعیت خانواده های امروز نسبت به گذشته بسیار متفاوت است چراکه در گذشته بسیاری از امور به صورت جمعی در خانواده انجام میگرفت اما متاسفانه امروزابزارهایی مثل تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی ودیگر مشغله ها ی اعضای خانواده شکاف بسیاری بین اعضای خانواده ایجاد کرده و موجب شده اوقات کمتری در کنار هم باشند و از احوال یکدیگر با خبر شوند و این آسیب جدی برای ارتباطات خانواده محسوب می شود.

 

وی ادامه داد: باید توجه کرد که پدر به عنوان محور خانواده باید ارتباط نزدیکی با همسر و فرزندان داشته باشد و از احوال آنان مطلع شود.

 

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به نکات مهم ارتباط با خانواده در احادیث، گفت: نخستین توصیه مربوط به رسیدگی و تأمین آسایش و رفاه خانواده است که مقدم بر دیگر افراد است به گونه ای که روایت داریم که اگر خداوند به شما عنایتی کرد خود و خانواده تان در بهره بری از این عنایت اولویت دارید.

 

وی خاطرنشان کرد: غذا خوردن با اعضای خانواده از دیگر اموری است که در روایات به آن تأکید شده و باید رعایت شود، چرا که تأثیرات فراوانی بر ارتباطات بین اعضای خانواده دارد.

 

خطیب جمعه کرمان با اشاره به حقوق فرزندان افزود: خوش خلقی و رعایت حقوق یکدیگر در خانواده نیز از امور موثر در ارتباط مثبت بین اعضای خانواده است و باید بدانیم که رفتار مناسب مرد با همسرش و زن با شوهرش نیز از حقوق فرزندان می باشد که اگر چنین عمل شود سبک زندگی ما قرآنی و دینی خواهد شد و مسلما موفق خواهیم بود.

 

وی در خطبه دوم با اشاره به مراسم استقبال و تشییع پور شور مردم کرمان از شهدای غواص؛ از آنان تقدیر نمود و گفت: معنویتی که در ایام شهادت امام صادق(ع) آمد و به نمایش گذاشته شد بی نظیر بود.

 

حجت الاسلام عرب پور افزود: البته در این ایام معنوی باز هم  متأسفانه در گوشه و کنار شهر افرادی را مشاهده کردیم که به گونه ای دیگری رفتار می‌کردند و بدون در نظر گرفتن حرمت شهدا عمل می نمودند و بدون حجاب در ماشین ها حضور داشتند و ما از سر وظیفه و دوستی به آنان تذکر می دهیم که خود را اصلاح کنند و انتظار داریم که با مردم همکاری داشته باشند، در غیر این صورت قانون با آنان برخورد خواهد کرد.

 

وی با اشاره به 26 مرداد که سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است خاطر نشان کرد: این روز عزیز را گرامی می داریم و از تمام زحماتی که برای مراسم گرامیداشت این عزیزان توسط مسوول بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گرفته تقدیر می‌کنیم.

 

امام جمعه موقت کرمان در ادامه بیان داشت: پیشاپیش دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) را تبریک میگویم و امیدوارم که تمامی دخترانی که در عرصه های علمی، پژوهشی، مذهبی و دینی مشغول هستند موفق باشند.

 

وی بیان داشت: در روز میلاد حضرت معصومه(ص) نباید تنها به بر پایی جشن اکتفا نمود بلکه باید دختران ما بدانند که مادران آینده هستند و باید آگاهی و هوشیاری خود را بیشتر کنند و از توطئه دشمن بر علیه خود با خبر شوند و نگذارند آنان موفق شوند و با عمل کردن بر اساس موازین شرعی نقشه دشمن را از بین ببرند.

 

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان و گرامیداشت روز مقاومت تصریح کرد: در 23 مرداد سال 1385 رژیم غاصب صهیونیستی با تمام قوا و سلاح های پیشرفته برعلیه لبنان جنگی آغاز کرد که با مقاومت و استواری مردم مسلمان و مسیحی لبنان خاتمه یافت.

 

وی خاطر نشان کرد: اسرائیل در حالی از مقاومت لبنان شکست خورد که از حمایت و برنامه ریزی آمریکا و سازمان سیا و حمایت مالی عربستان و قطر برخوردار بود و امروز هم با همان حمایتها گروه های داعش و النصره را طراحی نمودند که با ایجاد جنگ های منطقه ای در عراق و سوریه و یمن؛ شیعه و سنی  را قتل عام نمایند و برخی با جهالتشان آنان را یاری می رسانند که البته باید بدانیم که مسلمانان با تکیه بر قدرت معنوی و توکل به خدا ان شاالله پیروز خواهند شد.

 

خطیب جمعه کرمان با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 1332 افزود: آمریکا با برنامه ریزی سازمان سیا و انگلیس با جاسوسی های خود توانستند دولت مردمی مصدق که از حمایت علما برخوردار بود را سرنگون نمایند چرا که متاسفانه  این دولت به مردم و روحانیت پشت کرد و با برقراری ناآرامی ها در کشور فرصتی برای دشمن ایجاد شد تا برنامه خود را عملی نماید و دولت را سرنگون کند.

 

وی در ادامه بیان کرد: آن چه دشمن را در اجرای توطئه ها و نقشه هایش موفق می گرداند آن است که وحدت، همدلی، انسجام و برادری ما ازبین برود و میان اقشار مختلف از جمله روحانیون و علما و مسوولان و مردم شکاف ایجاد شود لذا باید در این زمینه هوشیار باشیم.

 

حجت الاسلام عرب پور یادآور شد: استکبار؛ استکبار است و چه با توافق و چه بی توافق آمریکا مستکبر است و رفتارش استکباری است و از هر فرصتی استفاده می کند تا با ما دشمنی کند و این دشمنی را پنهان نمی‌کند چرا که همه این امور را می توان در رفتار و حرف‌های متناقض رییس جمهور آمریکا مشاهده کرد.

 

وی در پایان تأکید کرد: ما باید گوش به فرمان رهبری باشیم و پشت سر ایشان حرکت کنیم و همدلی و انسجام خود را حفظ کنیم تا موفق شویم./9703/پ201/ح

ارسال نظرات