۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۲۸۱۰۴۶
عصر امروز برگزار شد؛

همایش تکریم امامزادگان در شهرستان سنقر

خبرگزاری رسا ـ همایش تکریم امامزادگان همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت با حضور مسؤولان و عموم مردم در حرم امامزاده احمد(ع) شهرستان سنقر برگزار شد.
امامزادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عصر امروز همایش تکریم امامزادگان همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت با حضور مسؤولان و عموم مردم در حرم امامزاده احمد (ع) شهرستان سنقر برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین گنجی، استاد حوزه و دانشگاه در همایش تکریم امامزادگان با تبریک به مناسبت ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان داشت: حضرت معصومه(س) نور درخشانی است که پاک و معصوم بوده و از گناه مبرّا است، بندگان خداوند متعال مورد شفاعت این بانو قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام گنجی اظهار داشت: امامزادگان مکان های مقدس و متبرکه ای بر روی زمین هستند، باید به مردم بیشتر معرفی شوند که بتوانند از برکات و آثار معنوی امامزادگان بهره مند شوند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: امامزادگان و مساجد بهترین مکان برای رشد و تعالی جوانان و نوجوانان هستند، چرا که بقاع متبرکه پشتوانه معنوی برای جامعه هستند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: امروز باید امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند و همگی در راستای اجرایی و عملی شدن این مهم باید تلاش کنند چرا که با احیا و برجسته شدن امامزادگان، فضیلت و سیرت ائمه اطهار علیهم السلام به جامعه  معرفی می شود.

 

وی در پایان عنوان داشت: امامزادگان و بقاع متبرکه نقش بسزایی در تببین، ترویج و تقویت فرهنگ دینی و اسلامی دارند لذا با توجه به ورود فرهنگ غلط و ناصحیح به کشور و جوامع اسلامی باید در اشاعه و گسترش اسلام ناب محمدی تلاش کرد.

 

شایان ذکر است، مداحی مداحان اهل بیت(ع) و غبارروبی حرم امامزاده احمد(ع) نیز بخشی از برنامه‌های این همایش بود.

 

گفتنی است، در پایان مراسم از خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان سنقر تجلیل و قدردانی شد./857/پ202/ح

ارسال نظرات