۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۸۱۴۲۱
معاون ستاد امر به معروف خراسان شمالی خبر داد:

تشکیل 500 گروه طلایه داران امر به معروف در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی از تشکیل 500 گروه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در این استان خبر داد.
امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، محمد صیفی، معاون تشکل های مردمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری، به تشریح فعالیت های این ستاد در استان پرداخت و افزود: بعد از تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی و تأیید آن در شورای نگهبان مقرر شد تا با هدف ترویج و تبلیغ هر چه بهتر این فریضه الهی گروه هایی تحت عنوان طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود.

 

وی با اشاره به این که در این راستا حدود 500 گروه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی تشکیل می شود، افزود: ‌اکنون این گروه‌ها در برخی از شهرستان‌های استان تشکیل‌شده و فعالیت دارند.

 

صیفی با بیان این که هر کدام از گروه های طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در استان در قالب تیم های 10 تا 15 نفره از برادران و خواهران تشکیل می شوند، اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان اسفراین 20 گروه 15 نفره از طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل شده و در حال فعالیت هستند و در سایر شهرستان های خراسان شمالی نیز این گروه ها به زودی تشکیل می شوند.

 

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، با بیان این که ابلاغ قانون مزبور برای حمایت از مردم و فعالان امر به معروف و نهی از منکر بندهای مناسبی دارد، اضافه کرد: بر اساس قانون مزبور اگر آمران به معروف و ناهیان از منکر با برخورد ناشایستی از سوی برخی افراد مواجه شوند این قانون از آنان حمایت خواهد کرد.

 

صیفی با یادآوری این که البته بر اساس این قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر حق تجسس و برخورد همراه با خشونت با مردم را ندارند، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر گروه های طلایه داران تنها به حوزه حجاب و عفاف خلاصه نشده بلکه شامل مسائل اقتصادی، اخلاقی و تمامی ارزش ها و منکرات می شود.

 

وی با بیان این که اجرای امر به معروف و نهی از منکر منجر به توسعه خوبی ها و جلوگیری از گسترش بدی ها در جامعه اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: همه افراد و اقشار جامعه می توانند بدون وجود محدودیت قانونی در گروه های طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر عضو شده و فعالیت کنند.

 

صیفی با اشاره به این که تلاش شده تا فعالیت ها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به مردم واگذار شود، اضافه کرد: هر وقت انجام امور به مردم واگذار شده، نتایج و آثار مناسبی حاصل شده است.

 

وی با بیان این که به همین دلیل در تلاش هستیم تا از ظرفیت‌ تشکل‌های مردمی و غیردولتی برای ترویج امر به معرف و نهی از منکر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا شورای امر به ‌معروف و نهی از منکر در اتحادیه‌های صنفی خراسان شمالی و نیز سایر اقشار تشکیل‌شده و این شوراها تلاش می کنند تا از بروز مشکلات اقتصادی و اجتماعی جلوگیری کنند.

 

معاون تشکل‌های مردمی ستاد امر به معرف و نهی از منکر خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای مسؤولان طرح طلایه‌داران امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان‌های مختلف استان در بجنورد، افزود: این کارگاه آموزشی یک‌روزه، با حضور سیدمهدی امینی، معاون تشکل‌های مردمی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور برگزار می شود.

 

صیفی در خاتمه اظهار کرد: فعالیت گروه های طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در استان خراسان شمالی همزمان با دهه کرامت امسال آغاز شده و به صورت نامحدود ادامه خواهد داشت./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات