۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۸۱۹۰۳
همزمان با دهه کرامت؛

همایش ملکوت هشتم در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ادبی ملکوت هشتم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با مشارکت آستان قدس رضوی و انجمن های ادبی تبریز و استاد عابد برگزار شد.
پوستر رضوي، امام رضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمدحسن چمیده فر، سرپرست فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در همایش ادبی ملکوت هشتم که همزمان با دهه کرامت و با حضور ادبا، شعرا و اصحاب فرهنگ و هنر کشور در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ولایت‌مداری و عشق به ائمه معصومان(ع) مهم‌ترین شاخصه مردم آذربایجان است.

 


وی هدف از برگزاری ملکوت هشتم را معرفی ابعاد شخصیت والای امام رضا (ع) و ایجاد بستر مناسب درعرصه فعالیت های ادبی دانست و گفت: افزایش ارتباط تعاملی ادبا، تعمیق همدلی و همزبانی در این عرصه از دیگر اهداف برگزاری این همایش است، ضمن این‌که فرصتی برای عرض ارادت به ساحت هشتمین خورشید سمان ولایت و امامت فراهم شده است.

 


چمیده فر با اشاره به پیشینه غنی تبریز و آذربایجان در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی و ادبی، خاطرنشان کرد: تبریز شهر فقاهت و دین‌داری و مهد شعر و ادب است، اهالی این شهر به دوستداری اهل بیت و ولایتمداری شهرت دارند و در طول تاریخ ادبا و فلاسفه متعددی همچون علامه طباطبایی را به جامعه علمی و دینی جهان تقدیم کرده اند.

 


وی تبریز را شهر علامه‌های امینی، جعفری و طباطبایی معرفی کرد و افزود: خراسان با تاریخی سرشار از فرهنگ و تمدن در شرق ایران و آذربایجان با پیشینه درخشان فرهنگی، ادبی و دینی در غرب ایران به مثابه دو قطبی هستند که ایران اسلامی را در آغوش کشیده و بالنده تر کرده اند.

 


سرپرست فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که سروده‌های شعرای عرصه آئینی و مذهبی در ساحت ائمه اطهار یکی از ارزنده‌ترین و فاخرترین آثار ادبی تاریخ کشور است، گفت: شعرای کشور تعهد، اخلاص و ارادت خود به خاندان اهل بیت را در آثار خود متجلی کرده اند.

 


بنابر این گزارش، در این همایش ادب شعرایی از مشهد مقدس، تهران و تبریز به سرودن اشعاری در ارتباط با ثامن الحجج و ذکر فضایل و مناقب امام هشتم شیعیان پرداختند و در قالب‌های مختلف نسبت به ساحت قدسی و انور آن حضرت عرض ادب کردند.

 


گفتنی است، همایش ادبی ملکوت هشتم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با مشارکت آستان قدس رضوی و انجمن های ادبی تبریز و انجمن ادبی استاد عابد برگزار شد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات