۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۸۱۹۴۲
رییس اوقاف ارومیه تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت بقاع متبرکه برای تقویت باورهای دینی جوانان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه گفت: درحالیکه دشمنان اسلام امروز برای ایستادگی در برابر قدرت اسلام و جلوگیری از گسترش آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند، نیاز است از پتانسیل اماکن مذهبی در راستای تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان و مقابله با توطئه های دشمنان بهره گیری شود.
حجت الاسلام برادري در مراسم غبارروبي امامزادگان محمد و ابراهيم(ع) اروميه مراسم غبارروبي امامزادگان محمد و ابراهيم(ع) اروميه مراسم غبارروبي امامزادگان محمد و ابراهيم(ع) اروميه مراسم غبارروبي امامزادگان محمد و ابراهيم(ع) اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه امروز در مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزادگان محمد و ابراهیم(ع) ارومیه که به مناسبت سالروز تکریم امامزادگان انجام شد، اظهار کرد: با توجه به مطالبات رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، دستگاه های ذیربط باید برنامه های فرهنگی و اعتقادی مناسبی را در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای سمت و سو بخشیدن به علاقه مندی و محبت مردم به اهل بیت(ع) اجرا کنند.

 

 

وی با اشاره به جنگ تمام عیار دشمنان با اسلام، گفت: در حالیکه دشمنان اسلام امروز برای ایستادگی در برابر قدرت اسلام و جلوگیری از گسترش آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند، نیاز است از پتانسیل اماکن مذهبی در راستای تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان و مقابله با توطئه های دشمنان بهره گیری شود.

 

 

حجت الاسلام برادری قرآن و عترت را دو میراث گرانبهای پیامبر اکرم(ص) خواند و خاطرنشان کرد: اگر احکام اهل بیت (ع) و آموزه های قرآنی مورد توجه قرار گرفته و به صورت محتوایی از آنها استفاده شود، نه تنها موجب تقویت فرهنگ دینی جامعه شده بلکه با هجمه های نرم دشمنان نیز مقابله می شود.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت قرار دادن اهل بیت(ع) و امامزادگان، تربیت حافظان قرآنی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

 

وی افزود: اگر مدعی هستیم که جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام برای زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) تلاش می کند باید زمینه های ظهور را فراهم کنیم.

 

 

حجت الاسلام برادری توجه به قرآن و عترت را از ویژگی های جامعه منتظر خواند افزود: خوشبختانه سازمان اوقاف امروز در این مسیر حرکت می کند تا با ظهور حضرت ظلم و بی عدالتی در جامعه ریشه کن شود.

 

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ارومیه در ادامه به بنای تاریخی امامزادگان محمد و ابراهیم(ع) اشاره و تصریح کرد: این بنای تاریخی مذهبی به علت سنگینی پوسته دوم گنبد ترک خورده و نیازمند مرمت است.

 

 

وی افزود: براساس جلساتی که با مسؤولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شده است، بنای تاریخی مذهبی امامزادگان محمد و ابراهیم (ع) به زودی با هزینه اداره اوقاف و نظارت متخصصان میراث فرهنگی تعمیر می شود.

 

 

حجت الاسلام برادری با اشاره به رونمایی از کتاب «زائر، سفر، زیارت» ابراز امیدواری کرد: این اقدام مقدمه ای برای حرکت های بعدی در زمینه همکاری اوقاف و میراث فرهنگی در زمینه شناساندن هرچه بهتر اماکن مذهبی به ویژه امامزادگان و بقاع متبرکه استان باشد.

 

 

مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزادگان محمد و ابراهیم(ع) ارومیه با حضور کارکنان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسؤولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی برگزار شد.

 

 

در ادامه این مراسم از کتاب «زائر، سفر، زیارت» با محتوای معرفی پتانسیل های گردشگری مذهبی استان آذربایجان غربی رونمایی شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات