۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۲۸۲۱۷۲
وزیر کشور:

توجه به اقصاد مقاومتی لازمه عبور از چالش‌ها است

خبرگزاری رسا ـ رحمانی فضلی گفت: مقرر شده است که 5 استان کشور بعنوان استانهای پیشرو در زمینه اقتصاد مقاومتی بعنوان الگو معرفی شوند که استان آذربایجان شرقی یکی از این پنج استان می باشد.
رحماني فضلي وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور شب گذشته در نشست با مدیران منطقه آزاد ارس و شورای اداری شهرستان جلفا اظهار داشت: ظرفیت استان آذربایجان شرقی از لحاظ صنعت، کشاورزی، مدیریتی و علمی بسیار بالاست واز همین رو انتظار می‌رود مهمترین هدف مسؤولان استان رونق و رشد اقتصادی باشد.


وی با تأکید بر توجه و کاربردی کردن اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: مقرر شده است که 5 استان کشور بعنوان استانهای پیشرو در زمینه اقتصاد مقاومتی بعنوان الگو معرفی شوند که استان آذربایجان شرقی یکی از این پنج استان می باشد.

 

رحمانی فضلی توجه به اقصاد مقاومتی را لازمه عبور از چالش‌ها دانست و گفت: تولید مولد و تحرک دراقتصاد از اهداف و برنامه های دولت برای پس از تحریم است و این امر با رویکرد مناطق آزاد همخوانی دارد.


وزیر کشور با بیان این‌که شرایط کنونی اقتصاد ایران مطابق با رفاه و آسایش مردم نیست، افزود: دولت از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه بسیار ناراضی است و تلاش گسترده ای در بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی دارد.


رحمانی فضلی  ادامه داد: صبر و استقامت ملت ایران در برابر فشارها و تحریم ها قابل تقدیر است، اما باید با برنامه‌ریزی لازم در دوران پس از تحریم حرکت کنیم، در دوران لغو تحریم باید از موضع فرصت برای رفع مشکلات بهره های لازم را برد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونق اقتادی حاکم بر منطقه آزاد ارس اظهار داشت: مناطق آزاد با هدف های بالا و تاثیر گذاز در اقتصاد کشور ایجاد شد ولی در عمل به دلایل مختلف این امر در بیشتر مناطق محقق نشد ولی گزارشهایی که از عملکرد منطقه آزاد ارس در شورایعالی مناطق آزاد و نشست رئیس جمهور در قشم ارائه شد، مثبت بود.

 

وزیر کشور از مدیرعامل منطقه آزاد ارس، مدیران استان خواست پس از لغو تحریم ها با همت مضاعف منطقه آزاد ارس را به مرکز جذب سرمایه، تولید و صادرات کشور تبدیل کنند و افزود: لازمه تحقق این امر برنامه ریزی دقیق، دیپلماسی اقتصادی و تجاری درست و همت والای مدیران است./935/پ202/ج

ارسال نظرات