۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۲۸۲۲۹۷
استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان:

در حریم خداوند دلبستگی به غیرخداوند معنا ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که آیه « فخلع نعلیک» اشاره به خروج حب دنیا از دلها دارد گفت: در حریم خداوند، دلبستگی به غیرخداوند بی معناست.
درس اخلاق حضرت آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان، صبح امروز در مسجد امیرالمؤمنین جی گفت: در حریم خداوند، دلبستگی به غیرخداوند بی معناست.

 

وی با اشاره به آیه پانزدهم سوره نازعات که می فرماید«هَلْ أَتاکَ حَدِیثُ مُوسى» افزود: تکرار آیات در قرآن، دلیلی بر اهمیت موضوع است.

 

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که قرآن یک کتاب اخلاق است، ابراز داشت: در هر کتاب اخلاقی اگر تکرار نباشد، نقص وجود دارد و داستان حضرت موسی(ع) در جاهای مختلف قرآن برای یادآوری و تنبه زیاد ذکر شده است.

 

وی افزود: سرتاسر اتفاقاتی که در زندگی حضرت موسی(ع) به وقوع می پیوندد، معجزه است و به همین دلیل، این اتفاقات به طور گسترده در قرآن بیان شده است.

 

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه گفت: حضرت موسی(ع) با وجود خطرات زیادی که ایشان را تهدید می کرد، با جدا شدن از حضرت شعیب(ع)، قصد کردند وارد مصر شوند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: شبی که قرار بود حضرت موسی(ع) به پیامبری مبعوث شوند، هوا به قدری سرد شد که همه گوسفندان تلف شدند و در آن شرایط، همسر ایشان نیز درد زایمان گرفت.

 

وی ابراز داشت: خداوند در آن شب از حضرت موسی(ع) می خواهد که برای ورود به سرزمین مقدس طوی، کفش هایش را در بیاورد.

 

جضرت آیت الله مظاهری با اشاره به روایات معصومین افزود: زمانی که حضرت موسی(ع) قصد ورود به سرزمین طوی را داشتند، هنوز به همسر خود دلبستگی داشتند و به خاطر همین خداوند به ایشان می گوید«فاخلع نعلیک»، یعنی برای ورود به حریم الهی محبت همسرت را از دلت بیرون کن.

 

وی در پایان با اشاره به آیه«اذهب الی فرعون انه طغی فقولا له قولا لینا لعله یزکی» گفت: خداوند آنقدر مهربان است که سفارش فرعون را به حضرت موسی(ع) می کند و به ایشان می گوید با فرعون به نرمی سخن بگو، شاید مؤثر واقع شود./867/پ203/ش

ارسال نظرات