۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۲۸۲۵۷۱
امام جمعه فاروج:

موضع گیری ناصحیح علیه شورای نگهبان سبب تضعیف مردم سالاری دینی می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور در مورد نقش شورای نگهبان در انتخابات، گفت: موضع گیری ناصحیح و خلاف مر قانون علیه شورای نگهبان از سوی هر فرد و مقامی، سبب تضعیف مردم سالاری دینی در کشور می شود.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به بیانات اخیر رییس جمهور در جمع استانداران اظهارات وی درباره شورای نگهبان که زمینه های سوء استفاده بسیاری را فراهم کرده است، اظهار کرد: در سالی که دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم، بیان چنین سخنانی آن هم از موضع ریاست جمهوری ناسنجیده است.

 

وی با بیان این که ارائه تحلیل ها و اظهاراتی از این دست سبب تشنج جامعه در سال انتخابات می شود، تصریح کرد: همه مسؤولان باید با درک حساسیت موجود و توجه به این موضوع، مردم را برای مشارکت پرشور در انتخابات و حماسه آفرینی دیگر آماده کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده خاطرنشان کرد: موضع گیری های ناصحیح و خلاف مر قانون علیه شورای نگهبان، ازسوی هر فرد و مقامی که باشد سبب تضعیف قانون اساسی و مردم سالاری دینی می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، ضمن گرامیداشت این مناسبت، اظهار کرد: دولت مردان و مسؤولان کشور بایستی با اجتناب از دامن زدن به حواشی و افتادن در دام اختلافات مخرب، برای توسعه کشور و رفع مشکلات موجود مردم، کار و تلاش و مدیریت جهادی داشته باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی فاروج تصریح کرد: مدیریت و فعالیت جهادی به معنای بی قانونی و انجام بی ضابطه امور نیست بلکه مراد رهبر معظم انقلاب از فعالیت جهادی عبور از موانع، بزرگ ندیدن موانع کوچک، پایبندی به آرمان ها، فراموش نکردن جهت حرکت و اشتیاق برای کار و تلاش بیشتر و رفع مشکلات مردم است.

 

وی اضافه کرد: در این راستا می بایست با تکیه بر توان داخلی و حمایت از تولید ملی، ظرفیت های بالقوه موجود در بخش ها و حوزه های مختلف کشور از جمله اقتصاد، فرهنگ و سیاست بالفعل شده و جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان ارتقا یابد.

 

حجت الاسلام قلیزاده با تأکید بر این که دولت مردان بایستی از دوقطبی کردن جامعه و تبدیل مردم به خودی و غیرخودی خودداری کنند، تصریح کرد: دولت یازدهم و اعضای کابینه تدبیر و امید نباید گرفتار جناح بندی ها و حزب بازی شوند چرا که گرفتار شدن در این حوزه ها سبب از دست رفتن فرصت خدمت و باقی ماندن مشکلات مردم می شود.

 

به گفته وی مسؤولان و مدیران دولتی و همه متولیان کشور بایستی با عبور از جناح بندی ها و رعایت خطوط قرمز، ایران اسلامی را برای برگزاری انتخاباتی پرشور، سازنده و حماسی آماده کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده تأکید کرد: دولت که خود مجری برگزاری انتخابات است نباید زمینه تضعیف آن و کاهش مشارکت مردم را فراهم کند.

 

گفتنی است، حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور چند روز گذشته در جمع استانداران سراسر کشور، سخنان قابل تاملی را درباره وظایف نظارتی شورای نگهبان بر زبان راند که حواشی بسیاری را ایجاد کرده است./9314/ت302/ح

ارسال نظرات