۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۸۲۷۱۰
دبیر ستاد احیای امر به معروف آذربایجان غربی خبر داد؛

اجرای طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در استان، گفت: برای عضویابی و تکمیل نیرویی متعهد برای اجرای این طرح فراخوان نام نویسی جهت پذیرش به عنوان طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر داده شده است که رسانه ها باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند.
نشست خبري سردار اصلاني، دبيرستاد احيا امر به معروف و نهي از منکر آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار ناصر اصلانی، دبیر ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی امروز در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی در خصوص قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ترتیب یافته بود، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر از فروعات دین اسلام و وظیفه همگانی است.

 

وی ادامه داد: هر انسانی که پا به عرصه هستی می گذارد، از سوی خداوند متعال مکلف به انجام کارهای خوب و ترک افعال زشت و حرام است و هر کسی که در زمینه ترویج معروفات و ترک منکرات اقدام کند در اصل مروج آگاهی و بصیرت در بین مردم می باشد.

 

سردار اصلانی به تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره و اضافه کرد: در این قانون به طور صریح به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید شده است و با امر به معروف و نهی از منکر در جامعه همه مفاهیم اخلاقی و اعتقادی تبیین شده و بیشتر مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی برطرف می شود.

 

وی با اشاره به نقش رسانه ها در ترویج دو فریضه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه، گفت: اصحاب رسانه با قلم خود مروج مسایل مهم و اساسی هستند و دولتمردان را در انجام وظایف خود یاری کرده و در حفظ آرامش و امنیت در جامعه نقش مهمی ایفا می کنند.

 

دبیر ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی قدردانی از کسانی که اهل معروفات هستند را موثر در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: بیشترین مشکلات ما در حوزه معروفات است، باید برای احیای آن تلاش کرده و خود را با معروفات به مردم بشناسانیم.

 

وی ادامه داد: دعوت به معروفات بی خطرتر و آسان تر از انتقاد و نهی از منکرات است، چون در صورت انتقاد از عملکرد منفی شخصی امکان درگیری و یا وقوع تناقض و اشتباه وجود دارد، اما در دعوت به معروفات چنین مشکلاتی پیش نمی آید.

 

سردار اصلانی اطلاع رسانی و آگاه ساختن مردم را وظیفه رسانه ها عنوان و تصریح کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در 22 بند تصویب شده است، باید انتشار یابد و در دسترس عموم مردم قرار گیرد تا همه افراد با مقررات و مسایل مربوط به این قانون آشنا شوند.

 

عضوگیری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی

دبیر ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در استان، گفت: برای عضویابی و تکمیل نیرویی متعهد برای اجرای این طرح فراخوان نام نویسی جهت پذیرش به عنوان طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر داده شده است که رسانه ها باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

 

سردار اصلانی گفت: افراد پس از ثبت نام و تایید، دوره های خاصی را برای ایجاد آمادگی و آگاهی لازم جهت اجرای درست قانون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بگذرانند.

 

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به سه شیوه گفتاری، نوشتاری و عملی انجام می شود، افزود: در دو شیوه زبانی و نوشتاری همه افراد جامعه می توانند اقدام کنند، اما در مورد امر به معروف و نهی از منکر عملی لازم است که اقشار خاصی که مورد تایید و حمایت دولت و قانون هستند به این عمل اقدام کنند.

 

سردار اصلانی تاکید کرد: اگر از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تمام فروعات دین اسلام با دقت و حساسیت بیشتری مورد توجه و عمل قرار می گرفت، مشکلات و ناهنجاری های امروزی در جامعه وجود نداشت و با امر به معروف و نهی از منکر است که می توان وقوع ناهنجاری ها در جامعه را تا 90 درصد کاهش داد.

 

وی در پایان تعداد نیروی مورد نیاز ارومیه برای احیای امر به معروف و نهی از منکر را 350 نفر عنوان و اضافه کرد: ما سعی می کنیم نیروها را به صورت گروهی که هر گروه متشکل از 10 نفر است، سامان دهیم و پس از آن شهر را ناحیه بندی کرده و برای هر ناحیه پنج گروه در نظر بگیریم./936/پ202/ب4

ارسال نظرات