۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۲۸۲۸۲۷
استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد؛

بهره‌برداری از 615 پروژه در هفته دولت

خبرگزاری رسا ـ هاشمی گفت: در سال گذشته 400 پروژه با ارزش 3229 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که رشد 54 درصدی در تعداد پروژه‌ها و رشد 146 درصدی در معادل اعتبارات را شاهد هستیم.
علي‌اوسط هاشمي، استاندار سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی‌اوسط هاشمی، امشب در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، گفت: امسال به مناسبت هفته دولت 615 طرح در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد که این رقم در سال 93 به 400 پروژه رسیده بود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: اعتبار پروژه‌ها 7956 میلیارد ریال است در حالی که در سال گذشته این رقم 3229 میلیارد ریال بوده است که رشد 54 درصدی در تعداد پروژه‌ها و رشد 146 درصدی در معادل اعتبارات را شاهد هستیم.

 

وی عنوان کرد: عمده اعتبارات پروژه‌ها در مسیر راه‌سازی و آبرسانی صرف خواهد شد در سال گذشته 1054 روستای با تانکر آبرسانی شدند امسال نیز 400 روستا به این رقم افزوده خواهد شد.

 

هاشمی با بیان اینکه رویکرد استانداری سیستان و بلوچستان در سال جاری، فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: در سال گذشته رویکرد خود را بر فراهم‌سازی زیرساخت‌ها استوار کردیم و امسال به سمت مسائل فرهنگی و اجتماعی در حرکت هستیم در این زمینه 32 هزار نفر بازمانده از تحصیل به کلاس درس رفتند.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تهدیدات منطقه، خاطرنشان کرد: امروز از تهدید داعش نمی‌توان گذشت در شرایط کنونی که دشمن، جنگ را از سختی و مرزی بودن به نرمی و متنی بودن کشانده است، باید با رویکرد مردم‌محوری از کشور صیانت کرد اگر سخن از همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب به میان می‌آید، ضرورت شرایط ناملایم منطقه را می‌رساند.

 

هاشمی با اشاره به وضعیت آب در سیستان اظهار داشت: با آبیاری تحت فشار 46 هزار خانوار از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند نباید حساسیت آبرسانی از افغانستان را بیشتر کرد اگر آنها از رساندن آب به سیستان امتناع کنند چه باید کرد؟ ما که توانایی آوردن آب از افغانستان به کشور را داریم، مگر می‌شود نتوانیم آب را از زابل به زاهدان برسانیم؟

 

وی اضافه کرد: عده‌ای به دنبال ایجاد صف‌بندی هستند و بهانه‌ای برای ایجاد اختلاف ندارند بنابراین از این موضوعات برای مقاصد خود استفاده می‌کنند درشرایط کنونی تمام کشور گرفتار خشکسالی است دامن‌زدن به این امر موجب خسارت خواهد شد ضمن اینکه بهره‌وری این مقدار آبیاری تحت‌فشار را از 45 درصد به 90 درصد می‌رسانیم./831/پ202/ب4

ارسال نظرات