۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۸۳۲۳۵
آیت الله نمازی:

اولویت متولیان فرهنگی بالا بردن میزان معرفت جوانان باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: تعظیم شعائر دینی خوب است اما آنچه در اولویت متولیان فرهنگی باید باشد، بالا بردن میزان معرفت جوانان است.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در دیدار کاروان زیر سایه خورشید خادمان امام رضا(ع) با تبریک ایام دهه کرامت میلاد حضرت فاطمه معصومه و امام رضا(ع) گفت: یکی از مسائلی که در جامعه باید به آن توجه شود افزایش میزان معرفت جوانان نسبت به ائمه اطهار است.

 

وی با تجلیل از فعالان در مؤسسه خادمین امام رضا(ع) کاشان رفع مشکلات و کمبودهای پیش روی هشتمین جشنواره فرهنگی ملی آه و آهو در کاشان گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) دو ولی نعمت و دو چراغ فروزانی هستند که به همراه دیگر امامزادگان از جمله علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، احمد بن موسی(ع) شاه چراغ در شیراز، عبدالعظیم حسنی در شهر ری و دیگر امامزادگان در سراسر کشور برکاتی هستند که خداوند نصیب ملت ایران کرده است.      

  

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) آنگونه که هستند برای اعوان و خواص ناشناخته باقی مانده اند یاد آور شد: شناخت و معرفت ما نسبت به ائمه اطهار یک شناخت و معرفت ناقص و اجمالی است در صورتیکه امام روی زمین خلیفه الله فی الارض است.

 

امام دارای منصب کبرای الهی و ولایت تکوینی و تشریعی است

آیت الله نمازی یاد آور شد: هیچ کس در هیچ زمانی حتی در عصر امام مشابهت با امام معصوم ندارد، از این رو امام دارای منصب کبرای الهی و ولایت تکوینی و تشریعی است و همه موجودات نیز امام شناس هستند.

 

به گفته وی، در ماجرای آهو و ضمانت امام رضا(ع) و دیگر حیوانات بدون اینکه دانشگاه و یا در حوزه درس خوانده باشند امام شناس هستند، بنابراین آن مقام تسلیمی که حیوانات در برابر امام معصوم دارند ما انسان ها نداریم.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: ما انسان ها در برابر امام آن معرفت و مقام تسلیم را نداریم و برهمین اساس است که امام را نافرمانی می‌کنیم.

 

آیت الله نمازی با تأکید بر این که اگر جامعه ما امام شناس باشد تمام مشکلات آن حل خواهد شد گفت: اگر می خواهیم جوانان خود را از شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمن نجات دهیم باید نسبت به ارتقای معرفت دینی جوانان اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

 

وی افزود: جوانان ما باید خود را بشناسند وخود را در محضر خدا ببینند، از این رو اگر کسی خودش را در محضر خدا ببیند گناه و معصیت نمی کند.

 

تعظیم شعائر دینی خوب است اما مهم ارتقای معرفت دینی است

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به انجام برخی فعالیت های تشریفاتی و برخی فعالیت های شعاری در جامعه گفت: تعظیم شعائر دینی خوب است اما آنچه در اولویت دستگاه های فرهنگی و متولیان فرهنگی در دانشگاه ه ها، حوزه های علمیه، روحانیت، اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان و خطبا و وعاظ باید باشد بالا بردن میزان معرفت جوانان است چرا که امروز جوانان میهن اسلامی سیبل دشمن هستند.

 

به گفته وی، بخش های فرهنگی و معاونت های فرهنگی آستان قدس رضوی باید در کنار فعالیت های شعاری، محتوای فعالیت خود را افزایش بدهند تا زائران امام از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات