۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۸۳۳۸۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

مدیران دستگاه‌ها آموزش را اساس برنامه ریزی‌های فرهنگی قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه انسان بدون کسب دانش، علم و آموزش‌های لازم نمی‌تواند به اهداف عالیه برسد،‌ گفت: مدیران دستگاه‌ها آموزش را اساس برنامه ریزی‌های فرهنگی قرار دهند.
سيد ولي‌الله محمودي نژاد، مدير کل تبليغات اسلامي فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت‌الاسلام محمودی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس، در افتتاحیه دوره آموزش نظریه‌های ارتباطات و توسعه فرهنگی استان‌های جنوب کشور گفت: مدیران دستگاه‌ها آموزش را اساس برنامه ریزی‌های فرهنگی قرار دهند.

 

وی در ادامه افزود: اثر بخش ترین مبحث برای برنامه ریزی‌های فرهنگی و مذهبی آموزش و پژوهش است و در هر زمان و شرایطی نیروهای انسانی نیازمند آموزش می‌باشد. 

 

حجت‌الاسلام محمودی نژاد خاطرنشان کرد: دنیای معاصر دنیای پویایی فرهنگی و تکنولوژی‌های جدید ارتباطات است، رادیو، ماهواره و اینترنت مرزهای فرهنگی امروز کشورها را در می‌نوردند و گاهاً دوباره ترسیم می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: مدیران سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور به عنوان سیاست گذاران فرهنگی منطقه‌ای خود می‌بایست با ارتقای دانش، بینش و مهارت خویش بر این ابزارهای مدرن ارتباطی بتوانند به عنوان مغز متفکر فرهنگی شهرستان و استان خود تأثیر گذار باشند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه با تبریک دهه کرامت ویژه گرامیداشت هفته دولت و شهیدان باهنر و رجایی افزود: در سال همدلی و هم‌زبانی دولت محترم اقدامات مناسبی را در زمینه‌های داخلی و خارجی انجام داده است که جای قدردانی و تقدیر را دارد.

 

وی اظهار داشت: از مدیران شرکت کننده در این دوره آموزشی انتظار می‌رود مباحثی همچون نقش ارتباطات در توسعه بین‌الملل و پویایی فرهنگی تکنولوژی‌های جدید ارتباطات و نیز نقش ارتباطات در تحکیم وحدت ملی را بتوانند تعریف کنند.

 

حجت‌الاسلام محمودی نژاد بیان کرد: انسان بدون کسب دانش و علم و آموزش‌های لازم نمی‌تواند به اهداف عالیه خود برسد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس آموختن و فراگرفتن آموزش‌های لازم و آشنایی با نحوه ارتباطات را در عصر حاضر بسیار موثر دانست و گفت: امروزه قشر روحانیت که جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی دارد می‌بایست در راه فراگیری علوم جدید در عصر ارتباطات پشت قدم باشند.

 

این دوره آموزشی سه روزه که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی کشور برای استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر در شیراز برگزار شده است از سوم شهریور ماه به مدت 24 ساعت ویژه معاونین و روسای ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور برگزارمی شود.

 

گفتنی است سرفصل‌های این دوره آموزشی را توسعه و ارتباطات و وسایل ارتباطی، ارتباطات و توسعه بین‌الملل، ارتباطات و فرهنگ، پویایی فرهنگی و تکنولوژی جدید ارتباطات، نقش صنعت چاپ در اشاعه فرهنگ، نقش رادیو و تلویزیون در اشاعه فرهنگ، نقش ماهواره و اینترنت در فرهنگ ملی و جهانی، ارتباطات و نقش آن در تحکیم وحدت ملی و رویکرد فرهنگی به ارتباطات، تشکیل می‌دهد./919/د101/ب4

ارسال نظرات