۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۸۳۴۱۵

طلبۀ 31 ساله، نویسندۀ 60 جلد کتاب و جزوه در رشته‌های تخصّصی

خبرگزاری رسا ـ حجّت الاسلام حبیب داستانی بِنیسی، در مصاحبه با برنامۀ «همسایه»، که از رادیو معارف پخش شد، پس از پاسخ به پرسش‌های مجری این برنامه، به بیان نکاتی درباره تاریخچۀ تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور و به ویژه تولید بازی‌های رایانه‌ای ارزشی پرداخت.
حبيب داستاني بنيسي

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی شرکت رسانه‌گستر بِنیسی، مدیرعامل این شرکت، با تبریک دهۀ کرامت، به بیان مختصری از زندگینامه خود و نحوه ورود به حوزه علمیّه و تحصیل خود تا سطوح عالی و درس خارج حوزه علمیّه اشاره کرد و ادامه داد: بحمداللّه پیش از ورود به حوزه علمیّه، کوله‌بار مباحث رایانه‌ای و فنّی بسته شده بود، به گونه‌ای که توانسته بودم مدارک متعدّدی در رشته‌ها و نرم‌افزارهای مختلف رایانه‌ای کسب کرده و در دوره نوجوانی به مقام استاد ارشدی مباحث رایانه¬ای استان قم دست پیدا کنم و تاکنون حدود 60 کتاب و جزوه در رشته‌های مختلف حوزوی، فن‌آوری اطّلاعات، زبان انگلیسی و پداگوژی نگاشته‌ام.

 

وی افزود: با ورود به حوزه، دغدغه مباحث دینی نهفته در روحم غلیان کرد و با ضمیمه این دغدغه‌ها با تجربه و کوله‌باری که از مباحث رایانه‌ای داشتم، فرآیند ترکیب مباحث دینی و فنون رایانه‌ای شدّت گرفت.

 

داستانی بِنیسی در پاسخ به پرسش مجری در زمینه ورود به عرصه تولید بازی‌های رایانه‌ای گفت: بر اساس آمارها به این نتیجه رسیده بودم که در آینده نه چندان دور، از سه عنصر رسانه‌ای پراستقبال امروزی؛ یعنی: فیلم (صنعت سینما)، انیمیشن (پویانمایی) و بازی‌های رایانه‌ای، فقط پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای باقی خواهند ماند و فیلم و سینما تا 15- 10 سال آینده جای خود را به این دو عنصر خواهند داد و در میان این دو، بازی‌های رایانه‌ای گوی سبقت را خواهند برد؛ زیرا که تعاملی (اینتراکتیو) هستند و قدرت تأثیرگذاری فوق‌العاده بالاتری بر افراد دارند. این پیش‌بینی ما در ابتدا، مورد توافق کارشناسان داخلی قرار نگرفت؛ امّا مدّتی بعد مؤسّسات ارزیابی اروپایی به همین نتیجه رسیدند و آن را اعلام کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر در این جنگ رسانه‌ای، قرار بر این باشد که ما و افراد دغدغه‌مند در زمینه فعّالیّت‌های فرهنگی و ارزشی منفعل عمل کنیم، دیری نخواهد پایید که شکست خواهیم خورد؛ پس باید دست جنبانیده و پیش از رسیدن به تاریخ یادشده، به این امر مهم ورود کنیم که بحمداللّه در سال 87، موفّق به تولید بازی رایانه‌ای سه بعدی «عملیّات انهدام 1: نبرد فاو» و کسب مقام بین‌المللی «بهترین بازی مقاومت اسلامی» شدیم، در حالی که این بازی در شرایطی تولید شد که در آن زمان، تولید بازی‌های رایانه‌ای در میان مسئولین کشوری معنا نداشت. با عنایت خداوند متعال، در سال  92 موفّق به تولید نسخه دوم این بازی با نام «عملیّات انهدام 2: نبرد خرّمشهر» شدیم که مقام بهترین بازی محتوایی اسلامی ایرانی را به خود اختصاص داد.

 

حجّت الاسلام داستانی بِنیسی در بخش دیگر صحبت‌های خود از عرضه بازی رایانه‌ای دوبعدی جدید شرکت تا پایان شهریورماه، با موضوع واقعی سبک زندگی اسلامی با نام «سفر جنجالی» صحبت کرد و گفت: هم اکنون نیز مشغول تهیّه و تولید بازی «عملیّات انهدام 3» هستیم که ان شاء اللّه قرار است نوروز 96 به بازار عرضه شود.

 

این مبلّغ حوزوی، وضعیت موجود تولید بازی‌های رایانه‌ای ارزشی را تأسّف‌بار دانست و از مشکلات موجود در این زمینه سخن به میان آورد و در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: بازی‌های تولیدی در شرکت ما، مذهبی، ارزشی و براساس آموزه‌های دینی و قرآنی است و همین مسأله، باعث شده که وبگاه‌های شرکت در 5 فروردین ماه 1392، مورد تحریم دولت آمریکا قرار گیرد که عین متن رایانامه‌های ارسالی به ما در بخش «بایگانی اخبار» وبگاه Benisi.ir موجود است و علاقه‌مندان می‌توانند آن‌ها را مطالعه کنند./843/د102/ی

ارسال نظرات