۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۲۸۳۵۴۸
استاد حوزه علمیه قم:

دهه کرامت بهترین فرصت برای تقویت فرهنگ معنویت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کهوند با بیان این که دهه کرامت بهترین فرصت برای تقویت فرهنگ معنویت در جامعه است، گفت: دهه کرامت فرصتی است که آحاد مردم ایران اسلامی سبک زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) را به عنوان یک الگوی ارزشمند در زندگی خود قرار دهند.
حجت الاسلام کهوند از استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام کهوند از اساتید حوزه علمیه قم عصر امروز چهارشنبه چهارم شهریور، در همایش و جشن «کرامت»  که به مناسبت میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) در اراک برگزار شد، دهه کرامت را فرصت تقویت فرهنگ معنویت در جامعه دانست و اظهار داشت: در دهه کرامت باید سراسر ایران اسلامی به برکت وجود دو خواهر و برادر بزرگوار غرق در شادی و سپاسگذاری از این نعمت بزرگ باشند.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: دهه کرامت بهترین فرصت است که آحاد مردم ایران اسلامی سبک زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) را به عنوان یک  الگوی ارزشمند در زندگی خود قرار دهند.

 

میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) دو واقعه مهم در دهه کرامت

حجت الاسلام کهوند میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع) دو واقعه مهم در دهه کرامت است و مردم و مسؤولان از این دهه مبارک باید در راستای  تبیین ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی بهره مند شوند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که روز میلاد حضرت  فاطمه معصومه(س) به عنوان روز دختر نامگذاری شده است، بیان کرد: دختران ایران اسلامی باید با بهره‌گیری از سیره این بانوی بزرگوار راه سعادت کمال را طی کنند.

 

حجت‌الاسلام کهوند با اشاره به این‌که همه ائمه چراغ فروزانی برای جهان اسلام هستند، تصریح کرد: امام علی بن موسی الرضا(ع) با ورود مبارکشان به خراسان و پاسخ دادن به تمام شبهات زمانش خطر بزرگی که متوجه جهان اسلام بود را به خوبی و با موفقیت از بین برد.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه در جامعه، استفاده از وسایل ارتباط جمعی به ویژه شبکه های اجتماعی اینترنتی مانند یک ویروس ذهن همه اقشار را به خود درگیر کرده است.

 

حجت الاسلام کهوند با بیان این که فضای مجازی بر سبک زندگی افراد جامعه تأثیرات فراوانی دارد، گفت: مهم‌ترین تأثیر این است که افراد کمتر به خانواده خود اهمیت می دهند و با فرزندان کمتر حرف می زنند و با آنها کمتر بازی می‌کنند.

 

دختران هوشیار باشند که در دام توطئه های دشمن اسیر نشوند

استاد حوزه علمیه قم  بیان کرد: کارشناسان و پژوهشگران کشورهای غربی گفته اند اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی از اعتیاد به مواد افیونی بیشتر است زیرا فضای مجازی روح و عاطفه افراد را زخمی می‌کند و سپس تیر خلاص را به افکار فرد می‌زند.

 

حجت الاسلام کهوند در ادامه خاطرنشان کرد: دختران که مادران آینده این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند باید آگاه و هوشیار باشند که در دام توطئه‌های دشمن اسیر نشوند.

 

شایان ذکر است، اجرای گروه سرود اعضای کانون فرهنگی هنری روح الله، مولودیه خوانی و پخش کلیپی از صحن و سرای حرم مطهر امام رضا (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود./842/پ202/ح

ارسال نظرات