۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۸۳۸۱۸

انتقاد حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد از نبود کار علمی در استخدام های بی رویه در کشور

خبرگزاری رساـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که آن چیزی که جامعه اسلامی را نجات می دهد، صبر جمعی است، اظهار داشت: وقتی که صبر فردی خود را با صبر دیگران پیوند بزنید موج آفریده می شودو یک جریان ایجاد می شود و از طرفی اسلام هم دغدغه کارجمعی دارد.
ابوترابي فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سلسله نشست های گروه دوم از هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و حشمت الله قنبری همدانی، مدرس حوزه و دانشگاه  امروز ششم شهریور در دانشگاه تربیت معلم شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

 

 حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در این مراسم به تبیین واژه های اصبر و صابر و در آیات قرآنی پرداخت و گفت: صبر و استقامت در مسیر سختی‌های یکی از مهمترین آموزه‌های قرآنی است  و رمز و راز موفقیت در برنامه‌ریزی‌ها محسوب می‌شود و در واقع این حقیقت را باید توجه کرد که صبر بعد از شناخت حق است و پس از معرفت حقیقت بایستی در این مسیر ایستادگی کرد.

 

وی با بیان این که  صبر و استقامت مهمترین راز دستیابی به گوهره ایمان است و آنچه سبب خیر و صلاح جامعه است، صبر جمعی و استمرار بر آن است، افزود: صبرو استقامت لازمه فعالیت تشکیلاتی است و علاوه بر این صبر در دل خود دشمن شناسی را نیز مستتر کرده است و یکی از پیامدهای صبر و استقامت همین دشمن شناسی بهتر است.

 

اسلام دغدغه کار جمعی دارد

وی با بیان این که آن چیزی که جامعه اسلامی را نجات می دهد، صبر جمعی است، اظهار داشت: وقتی که صبر فردی خود را با صبر دیگران پیوند بزنید موج آفریده می شود و یک جریان ایجاد می شود و از طرفی اسلام هم دغدغه کارجمعی دارد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه والای امور و فعالیت‌های دسته جمعی در اسلام و قرآن بیان کرد: یکی از مهمترین نمودهای این مسئله را می‌توانیم در تاکید ویژه قرآن کریم بر برپایی نماز جماعت بدانیم.

 

وی با اشاره به اینکه عقل فردی و جمعی نیز مکمل یکدیگر هستند بیان کرد: ائمه بزرگوار اسلام، با اصلاح فردی زمینه را برای اصلاح جامعه فراهم می‌کردند.

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به این که اصلاح فردی مقدمه اصلاح جمعی است، گفت: جوانان باید در مسیر خودسازی و اصلاح فردی گام بردارند تا از این طریق خیر و صلاح جمعی نیز حاصل شود و بزرگان ما نسبت به این که افرادی که بدون این که خود را اصلاح کنند و به منصبی برسند، هشدار داده‌اند.

 

وی با اشاره به این که بسیاری از اقداماتی که انجام می‌شود باید مبتنی بر تحقیق علمی و پژوهش باشد، گفت: متأسفانه برخی از اقدامات و فعالیت‌ها بدون مطالعه لازم انجام می‌شود برای مثال بخشی از بیکاری امروز جامعه ناشی از استخدام‌های بدون پشتوانه مطالعات علمی لازم است.

 

وی با بیان این که در صبر دشمن‌شناسی نیز نهفته است، گفت: مرزداری به معنای پاسداری از مرزهای جغرافیایی و پاسداری از اندیشه‌های دینی است، به همین منظور مرزهای اعتقادی و جغرافیایی با یکدیگر پیوندهای استوار دارند.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد اضافه کرد: اگر صبر فردی نداشته باشیم نمی‌توان وارد یک فعالیت تشکیلاتی شد و ما معمولاً نگاه به خود نداریم و نگاه ما به دیگران است که دیگران باید اصلاح شوند و این‌ یک غفلت کامل از خویشتن است لذا باید اصلاح خود دغدغه اول ما باشد.

 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اصلاح نفس بر اصلاح دیگران مقدم است و جوانان باید دغدغه اصلاح خود را داشته باشند، همانگونه که امام (ره) می‌فرمودند؛ خدا نکند فرد خود را اصلاح نکند و به‌جایی برسد.

 

وی یادآور شد: اولیای الهی با اصلاح خود جامعه را اصلاح کردند و اگر مصلحان در کنار هم قرار گیرند، منشأ اثر می‌شوند اما باید به‌شدت مراقب خود باشیم و در این زمینه عقل و دین بسیار مورد توجه است و انسانی که عقل ندارد یک ‌مرده بی‌تحرک است لذا باید عقل فردی را به کمک عقل جمعی دعوت کرد.

 

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان این که علم در رشد عقل تأثیر ویژه دارد و باید در عرصه دانش و علم خود را به کمال لازم نزدیک کنیم و رشد علمی و عقلانی باید در دستور کار جوانان باشدف اظهار کرد: بسیاری از مشکلات امروز کشور در عرصه‌های مختلف این است که کارها بدون علم انجام‌ شده است.

 

نبود کارعلمی در استخدام های بی رویه در کشور

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از علل بزرگ بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور استخدام‌هاست که انجام‌ شده و این نشان از نبود کار علمی در این موضوع بوده و دولت نیز باید کارهایی را که لازم است را در کشور انجام دهد.

 

وی با بیان این که باید با مردم مدارا کرد، افزود: امروز یک جوان که ریش خود را می‌تراشد و ویژگی‌های مثبت دارد را باید جذب کرد و صفات نیکوی وی را ببینیم نه اینکه فقط عیوب او را دید.

 

وی افزود: باید سطح مدارا با جوانان در مساجد افزایش یابد، بیان داشت: چرا که در قرآن آمده است که به حضرت موسی بیان شده است تا با فرعون با مدارا رفتار شود زیرا شاید فرعون متذکر شود در حالی‌که این فرد جنایاتی بزرگ کرده است اما خداوند این‌گونه می‌خواهد با او رفتار شود پس رفتار با مردم عادی دیگر جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد.

 

گفتنی است، هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در دو گروه برادران و خواهران برگزار می شود که دوره برادران از تاریخ 31 مرداد در سه دوره پنج روزه و خواهران نیز از 15 شهریور در دو گروه چهار روزه برگزار خواهد شد.

 

هشتمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با حضور 2500نفر از اعضا و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از 31مرداد لغایت 24شهریورماه سال جاری در مشهد مقدس در حال برگزاری است./934/پ201/ج

ارسال نظرات