۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۸۳۹۶۷
8 تا 12 شهریورماه در مشهد؛

آزمون شفاهی اعطای مدرک حافظان قرآن کریم خراسان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری آزمون شفاهی اعطای مدرک تخصصی به حفاظ استان های خراسان از هشتم تا 12 شهریورماه در دو بخش براداران و خواهران خبر داد.
قرآن کريم

 مهدی رمضانی، مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره برگزاری آزمون شفاهی اعطای مدرک تخصصی به حفاظ استان های خراسان گفت: این آزمون با حضور 200 نفر از حافظان استان خراسان برگزار می شود که از این تعداد 80 نفر آقا و بقیه خانم هستند.

  

 وی افزود: این آزمون در روز یکشنبه و دوشنبه هشتم و نهم شهریور ویژه برادران و در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه، دهم، یازدهم و 12 شهریور ماه ویژه برادران برگزار می شود.

 

مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این آزمون در بخش های پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و حفظ کل قرآن کریم است.

 

وی در ادامه درباره داوران بخش براداران و خواهران گفت: آقایان رجایی، سادات فاطمی، شاکرنژاد، عابدین زاده، هروی برای بخش برادران و خانم ها افخمی، موسوی نیا، روحی و اسکندری داوری بخش خواهران را بر عهده دارند.

 

رمضانی درباره مسابقات قرآن تلاوت و تسنیم در استان اضافه کرد: مسابقات قرآنی تلاوت برای عموم مردم در نظر گرفته شده است که در سه رشته قرائت و تحقیق، مفاهیم و حفظ برگزار شد.

 

وی با بیان این که در این دوره 297 نفر ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد 114 نفر خانم و بقیه آقا هستند که قرائت و تحقیق برای برادران و خواهران بالای 16 سال و برادران زیر 16 سال است.

 

وی با بیان این که حفظ 15 جزء پیوسته برای خواهران و برادران بالای 16 سال و برادران زیر 16 سال است و حفظ کل برای خواهران و برادران 16 سال به بالا برگزار شد، افزود: از ویژگی های خاص این مسابقه این است قاری باید از حفظ قرآن را تلاوت کند.

 

مسؤول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مسابقات قرآنی «تسنیم» ویژه مدیران و کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌های آن‌ها  است که همزمان با سراسر کشور در خراسان رضوی برگزار شد.

 

رمضانی تصریح کرد: فراگیری قرآن کریم و آشنایی و انس با مفاهیم نورانی آن از مهم‌ترین ضرورت‌های فرهنگ دینی و از وظایف تمام آحاد جامعه اسلامی است.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از همین رو با توجه به جایگاه دستگاه‌های فرهنگی کشور در توسعه و نشر آموزه‌های دینی در سطح جامعه، انس با قرآن در بین کارکنان این دستگاه‌ها و خانواده‌های آن‌ها به عنوان نهادهای دینی و اسلامی امری ضروری به شمار می‌رود.

 

وی گفت: سازمان دارالقرآن الکریم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارتقای سطح دانش قرآنی آحاد مردم و ایجاد انس بیشتر آنان با قرآن، مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌های آن‌ها را با حضور 33 دستگاه فرهنگی کشور برگزار کرد.

 

رمضانی با بیان این که مسابقات قرآنی تسنیم در سه مرحله برگزار می‌شود، ابراز کرد: مرحله اول این مسابقات شامل مسابقات استانی بین کارکنان و خانواد‌ه‌های هر دستگاه می‌شود، مرحله دوم نیز شامل مرحله کشوری مسابقات بین کارکنان و خانواده‌های هر دستگاه است و در مرحله سوم نیز رقابت میان نفرات برگزیده مجموع 33 دستگاه انجام خواهد شد.

 

وی تلاش در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه انس بیشتر آحاد مردم با قرآن، ارتقای سطح معلومات و آموزه‌های قرآنی در سطح کارکنان دستگاه‌های فرهنگی و خانواده‌های آن‌ها، زمینه‌سازی جهت شناسایی، جذب و استفاده از نیروهای قرآنی و ترغیب دستگاه‌های فرهنگی به ایجاد فضای تبلیغی و آموزشی با محوریت قرآن در دستگاه‌های متبوع خود را از جمله اهداف این طرح دانست.

 

 رمضانی اظهار کرد: مسابقات قرآنی «تسنیم» در رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم با محوریت سبک زندگی اسلامی به همت سازمان دارالقرآن‌الکریم و با همکاری ‌ادارات ‌کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم در هر رشته هشت نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند و مرحله کشوری این مسابقات در آذرماه برگزار می شود./934/ت302/ب5

ارسال نظرات