۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۲۸۳۹۹۳
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

فعالیت 240 نشریه و رسانه مجازی در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به رشد فضای رسانه ای استان، گفت: در طول 14 ماه گذشته 100 مجوز جدید اخذ شده که تعداد نشریات و رسانه های مجازی استان را به 240 مورد افزایش داده است.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در گردهمایی اصحاب فرهنگ، هنر و ادب استان در تبریز با اشاره به رشد فضای رسانه ای استان، اظهار داشت: در حوزه مطبوعات طی 14 ماه گذشته 100 مجوز جدید اخذ شده که تعداد نشریات و رسانه های مجازی استان به 240 مورد رسیده است.


وی با بیان این‌که در حوزه چاپ و نشر کتاب نیز رشد قابل توجهی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در همین مدت تعداد مجوزهای چاپ کتاب در آذربایجان شرقی 25 درصد افزایش یافته و شاخص رشد در سینما را نیز شاهد بودیم، به طوری که یک سینما در شهرستان ها ایجاد و پنج سینمای دیگر نیز به زودی راه اندازی می شود.


صفی‌پور با اشاره به کمبود بودجه حوزه فرهنگ استان یادآور شد: شاخص‌های ارزیابی فرهنگی باید همه ابعاد، مسائل و فعالیت‌های فرهنگی را مورد توجه قرار دهند، ذیل نقشه مهندسی فرهنگی، مجموعه‌ای از شاخص‌های کمی و کیفی  تهیه شده که مبنای ارزیابی وضعیت فرهنگی، اجرای راهبردها و سیاست‌های فرهنگی و نقشه مهندسی فرهنگی است.


وی با بیان این‌که سیاست دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ بر برقراری آرامش و دوری از تنش بوده است، گفت: یکی از برنامه هایی که با مطالعه و در راستای اهداف دولت یازدهم اجرا شد، تحقق وعده های استانی رییس جمهوری در آذربایجان شرقی یعنی تأسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان جایگاه خود را به مرور زمان پیدا می کند، تصریح کرد: تأسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان نیز موجب ارتقای شاخص های فرهنگی و هنری استان و توسعه زیرساخت های این حوزه خواهد بود.


صفی‌پور افتتاح شش سینمای دیجیتال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دیگر برکات سفر ریاست جمهوری به استان برشمرد و گفت: پنج سینمای دیگر نیز در شرف افتتاح است و برای آشتی مجدد مردم با سینماها و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته فیلم فاخر «محمد رسول الله» همزمان با تهران در سینماهای استان اکران خواهد شد.


وی رونق هنر تئاتر در استان، تأسیس سالن‌های نمایشی در سطح استان و شهر تبریز، راه‌اندازی آموزشگاه های مختلف هنری و توجه به عدالت فرهنگی در سراسر استان را از جمله اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و گفت: مردم سراسر استان باید حق دسترسی عادلانه به کالاها و خدمات فرهنگی داشته باشند که در این راستا تمرکززدایی از مرکز استان پیگیری می شود./935/پ202/ح

ارسال نظرات