۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۲
کد خبر: ۲۸۴۱۵۷
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان:

برخی از ترس رد صلاحیت گزینه‌هایشان شورای نگهبان را تخریب می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ‌کاشان با اشاره به این که برخی با احساس این که گزینه مورد نظرشان رد صلاحیت خواهد شد علیه شورای نگهبان شبهه وارد می کند، گفت: مگر قرار است چه کسانی وارد مجلس شوند که برخی از رد صلاحیت آنها نگران هستند.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

حجت الاسلام علیرضا شاه فضل قمصری، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌ کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که شورای نگهبان از قانون اساسی نگهداری و نگهبانی می کند تا از دایره قانون و شرع خارج نشویم، گفت: بر اساس قانون تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان سپرده شده است.

 

وی افزود: این شورا وظیفه دارد از اسلامی بودن قوانین مراقبت کند و تأیید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، خبرگان و مجلس شورای اسلامی را نیز بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که در این سه انتخابات افرادی انتخاب می شوند که می توانند در مسائل اساسی کشور تأثیرگذار باشند، گفت: یکی از گلوگاه های حساس از ابتدای انقلاب تا کنون شورای نگهبان است.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌ کاشان با اشاره به این که برخی با احساس این که گزینه مورد نظرشان رد صلاحیت خواهد شد، موضوعاتی را در مورد شورای نگهبان مطرح می کنند، ادامه داد: مطرح کردن این موضوعات این شبهه را وارد می کند که مگر قرار است چه کسانی وارد مجلس شوند که برخی از رد صلاحیت آنها نگران هستند.

 

وی با تأکید بر این که طرح این مباحث علیه شورای نگهبان موضوعی جدید نیست، افزود: آنچه مهم است، اشخاص مطرح کننده این مباحث هستند، چرا که عنوان کردن این مباحث به وسیله یک روزنامه تا یک رییس جمهور متفاوت است و این خود موجب حساس شدن موضوع می شود.

 

به گفته وی، رییس جمهور خود برای حضور در شورای نگهبان، ریاست جمهوری و مجلس خبرگان مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است، از این رو انتظار ارائه این مطالب از سوی وی نبود، بنابراین لازم است تا صحبت های خود را اصلاح و یا منظورش را روشن بیان کند.

 

حجت الاسلام شاه فضل توضیحات تکمیلی رییس جمهور در این رابطه را موجب کم شدن حساسیت از سوی مردم نسبت به این موضوع دانست./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات