۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۸۴۷۰۷
کارشناس مذهبی:

مهم‌ترین نگرانی پیامبر اکرم جدایی قرآن و عترت بود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان‌ این‌که مهم‌ترین نگرانی رسول خدا جدایی قرآن و عترت بود، گفت: برخی از ما گاهی برای امام‌زاده‌‌ها گنبد و بارگاه درست می‌‌کنیم اما قرآن را نمی‌‌خوانیم؛ گاهی اهل بیت(ع) را پررنگ کرده و قرآن را سبک می‌شماریم و یا عده‌ای برعکس اهل‌بیت را کم‌رنگ نشان داده و قرآن را بزرگ می‌دارند.
قرآن وعترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام سیدمهدی حسینی، کارشناس مذهبی ظهر امروز در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قزوین با اشاره به اهمیت شناخت قرآن و اهل بیت(ع) گفت: به طور معمول انسان نسبت به چیزهایی که بیشتر نگران است، سفارش بیشتری دارد همانند پیامبر اکرم(ص) که تاکید فراوانی در برخی موضوعات داشتند و این نشان از دغدغه ایشان بود.

 

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه افزود: یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نگرانی‌های پیامبر اکرم(ص) اصل مهمی بود که شاید بالغ‌بر صدبار تکرار شد همان حدیث معروف ثقلین که می‌فرماید: «من دو چیز سنگین و گرانبها در میان شما می‌گذارم کتاب خدا و اهل بیتم هرکس به این دو تمسک جوی گمراه نمی‌شود و این دو از هم جدا نمی‌شود تا در بهشت نزد حوض کوثر بر من وارد شوند».

 

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: اگر دقت کنیم، می‌بینیم چیزی را که رسول خدا بیشترین سفارش را نسبت به آن داشته‌ و نگرانش بودند مسمانان گرفتار آن شده‌اند.

 

وی با اشاره به کسانی که می‌گویند کتاب خدا کافی است، اظهار کرد: این کلام از نظر پیامبر اسلام مردود و باطل است که متاسفانه بعد از رحلت  پیامبر، عده‌ای کج فهم با گفتن شعار قرآن ما را کافی است و به همین واسطه امام علی(ع) را خانه‌نشین کردند.

 

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این‌که رسول گرامی اسلام بارها تأکید کردند که کتاب و عترت از هم جدا نمی‌شوند، گفت: شما خودتان قضاوت کنید مگر نسخه بدون طبیب و ماشین بدون راننده و کتاب بدون معلم می‌شود؛ این‌ها در کنار هم مفید بوده و درواقع لازم و ملزوم یکدیگر هستند و قطع‌یقین مکتب باید کنار رهبر باشد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از سخت‌ترین و تلخ‌ترین حادثه‌‌هایی که بر پیامبر اکرم(ص) عارض شد دقیقه‌‌های آخر عمر ایشان بود و در کتاب بحار الأنوار این طور آمده که حضرت فرمودند: «قلم و کاغذ بیاورید چیزی را یادداشت کنید که اگر به آن تمسک کنید هرگز گمراه نشوید. بعضی گفتند تب حضرت بالا رفته و نعوذبالله دارد هزیان می‌گوید در حالی که خداوند در قرآن می‌فرماید که پیامبر از جانب خود حرفی نمی‌زند مگر بر او وحی شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی در پایان نخستین نگرانی رسول خدا را جدایی قرآن از اهل بیت(ع) دانست و گفت: برخی از ما گاهی برای امام‌زاده‌‌ها گنبد و بارگاه درست می‌‌کنیم اما قرآن را نمی‌‌خوانیم؛ گاهی اهل بیت(ع) را پررنگ کرده و قرآن را سبک می‌شماریم و یا عده‌ای برعکس اهل بیت را کم‌رنگ نشان داده و قرآن را بزرگ می‌دارند./955/پ202/ح

ارسال نظرات