۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۲۸۴۸۷۳
با هدف افزایش نشاط علمی در میان طلاب؛

سومین دوره مسابقات علمی طلاب حوزه‌های علمیه برادران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سومین دوره مسابقات علمی طلاب حوزه‌‌های علمیه برادران سراسر کشور با هدف افزایش شور و نشاط علمی، ایجاد رقابت سالم علمی، زمینه سازی جهت شناسایی و شکوفایی استعدادهای برتر و حمایت‌های ویژه معنوی، علمی و مادی در هفته آینده برگزار می‌شود.
آزمون مسابقات علمي طلاب حوزه علميه استان قم

حجت الاسلام محمد جواد فتاحی، مسؤول اجرایی برگزاری مسابقات علمی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری سومین دوره مسابقات علمی طلاب حوزه‌های علمیه برادران سراسر کشور در هفته آینده خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات علمی یکی از بارزترین و بهترین شیوه های ارزیابی دانش‌پژوهان محسوب می‌شود.

 

وی هدف از این المپیاد علمی را شناسایی، جذب، رشد و شکوفایی استعدادهای برتر و نخبگان حوزوی و بهره گیری از توانمندی‌های ایشان ذکر کرد و اظهار داشت: معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به منظور ایجاد بستر مناسب برای رقابت سالم و نظام‌مند میان طلاب طرح جامع برگزاری المپیاد علمی را تدوین کرده است تا به عنوان یک برنامه مستمر در سطح مدارس، استان‌ها و کشور امکان ارزیابی، ارتقا و بهبود نظام علمی و آموزشی را فراهم کند.

 

حجت الاسلام فتاحی با بیان این که در دوره گذشته دو هزار و پانصد نفر در این المپیاد شرکت داشته اند، اظهار داشت: در این دوره شرکت کنندگان رشد چشمگیری داشته اند که با توجه به تأثیر بالایی که داشته است شاهد نشاط خوبی در میان طلاب بوده ایم.

 

مسؤول اجرایی برگزاری مسابقات علمی حوزه از شرکت هشت هزار و 451 نفر در مرحله اول این المپیاد خبرداد و گفت: مرحله نهایی آزمون در شش موضوع ادبیات، فقه و اصول سطح یک، دو و سه، علوم عقلی و علوم نقلی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: با توجه به این که  181 نفر به مرحله نهایی راه یافته اند این تعداد در تاریخ  17 شهریور 94 با حضور در اردوی آموزشی در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی واقع در جمکران بعد از دو روز آموزش در تاریخ 18 و 19 شهریور 94 در دو مرحله آزمون نهایی شرکت خواهند کرد و به نفرات برتر هر موضوع جوایزی اهدا خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام فتاحی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات در 19 شهریورماه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه، در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار می‌شود که در آن از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد./843/ت302/ی

ارسال نظرات