۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۲۸۵۱۴۵
با حضور جمعی از آزادگان؛

گردهمایی غواصان و خط شکنان آزاده در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی غواصان و خط شکنان آزاده با حضور جمعی از آزادگان و اسرای اردوگاه تکریت در سالن کوثر صدا و سیما تهران برگزار شد.
شهداي غواص

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام باطنی از آزادگان دفاع مقدس در مراسم گردهمایی کشوری غواصان و خط‌شکنان آزاده که پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از آزادگان و اسرای اردوگاه تکریت پنجشنبه 12 شهریور ماه در سالن کوثر صدا و سیما برگزار شد، با خوش‌آمدگویی به آزادگان و اسرای اردوگاه تکریت، گفت: برگزاری این نشست ها باید با اقبال و همراهی بیشتر مسؤولان صورت بگیرد.

 

وی خطاب به اسرای عملیات های کربلای پنج و آزادگان دفاع مقدس، اظهار داشت: شما روزهای سختی را در آن ایام گذرانید و بسیاری از شما تا مدت‌ها قبل از بازگشت به وطن، نام شهید را داشتید و با بازگشت خود افتخار را برای ملت ایران به همراه آوردید.

 

آزاده دفاع مقدس با اشاره به سالگرد ورود آزادگان به ایران و یاد شهدای آزاده گفت: شهید پیراینده از شهدای بود که اولین روز مبادله آزادگان یعنی 26 مرداد سال 69 با تیراندازی مزدوران رژیم بعث عراق از پشت سیم خاردارها به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام باطنی افزود: پیکر شهید پیراینده بعد از 12 سال شهادت ایشان، سالم به کشور بازگشت و این سند حقانیت، راهی است که فرزندان امام (ره) و امت اسلامی انتخاب کردند و در این راه پایمردی نمودند.

 

وی در ادامه افزود: شهید محمد رضایی نیز زیر شکنجه رژیم بعث عراق به شهادت رسید و مزار مطهر این شهید بزرگوار زیارتگاه عاشقان در مسیر زیارت امام رضا (ع) است و پیکر ایشان نیز بعد از 14 سال شهادت سالم به کشور بازگشت.

 

آزاده دفاع مقدس ضمن یاد و گرامیداشت آزادگان دفاع مقدس مرحوم خالدی، مرحوم شریف زاده و 70 شهید آزاده که از اسارت تا آزادی به شهادت رسیدند، خطاب به آزادگان حاضر دفاع مقدس گفت: امروز شما آزادگان رهروان راه این شهدا هستید و باید راه آنها را ادامه دهید.

 

گفتنی است، اجرای نمایش از سوی آزادگان دفاع مقدس و همنوایی شعر «کجایید ای شهیدان خدایی»، تجلیل از خانواده شهدای آزاده از دیگر برنامه های این مراسم بود./818/202/ب2

ارسال نظرات