۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۸۵۳۹۱
امام جمعه موقت مشهد:

آمریکا به دنبال دست کشیدن جمهوری اسلامی از آرمان ها، اصول و رفتار انقلابی خود است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد با بیان این‌که آمریکا برای نفوذ در ایران انگیزه ای قوی دارد و به دنبال تغییر و تحول درونی است، گفت: آمریکا به دنبال دست کشیدن جمهوری اسلامی از آرمان ها، اصول و رفتار انقلابی خود است.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، گفت: در فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مسأله ای تحت عنوان «تلاش آمریکا برای نفوذ در ایران» مطرح شد که با توجه به تأکید ایشان مسأله حساسی است.

 

وی افزود: آمریکا برای نفوذ در ایران انگیزه ای قوی دارد چرا که اولا استکبار ضربه ای را از ایران خورده است که در تاریخ سابقه ندارد و تحقیرش کرده است؛ ثانیا ایران موقعیت جغرافیایی خاصی دارد و ارتباط دنیا با این منطقه مهم است؛ ثالثا نفوذ ایران در دنیا رو به گسترش است و مانند سیلی بنیان کن و مشعلی نورانی برای ملت ها خود را نشان داده است.

 

امام جمعه موقت مشهد مقدس هدف آمریکا از نفوذ در ایران را تغییر و تحول درونی دانست و خاطرنشان کرد: رییس جمهور آمریکا اخیرا در مصاحبه ای این مسأله را مطرح کرد که باید در داخل ایران تحول ایجاد کنیم تا رهبران ایران به جایی برسند که دست از شعار «مرگ بر آمریکا» بردارند، داستان هلوکاست را رها کنند، درصدد نابودی اسراییل نباشند و از حمایت حزب الله و مظلومان دست بردارند.

 

حجت الاسلام فرزانه با بیان این که مفهوم سخن رییس جمهور آمریکا، دست کشیدن جمهوری اسلامی از آرمان ها، اصول و رفتار انقلابی خود است، اظهار کرد: ما اصولی داریم که انقلاب بدون آن ها پشیزی ارزش ندارد؛ «استکبارستیزی»، «دفاع از مظلومان، محرومان و پابرهنگان»، «مجاهدت و ایثار»، «مقاومت در برابر استکبار و حرکت مبتنی بر عقل و معنویت» از جمله این اصول است.

 

برشماری عوامل نفوذ آمریکا در جمهوری اسلامی

وی در تبیین عوامل نفوذ آمریکا در ایران از «ترک استکبارستیزی» به عنوان نخستین عامل یاد کرد و گفت: اگر روزی مردم به استکبارستیزی و دفاع از مظلومان و محرومان پشت کرده و مجاهدت و ایثار را رها کنند، آمریکا در کشور ما نفوذ می کند.

 

خطیب جمعه موقت مشهد مقدس «غفلت از تلاش های دشمنان»، «ضعف اقتصادی و فرهنگی»، «قدرت طلبی مسؤولان»، «تجمل گرایی کارگزاران» و «تفرقه» را از دیگر عوامل نفوذ آمریکا در کشور عنوان کرد و افزود: بر دشمنی دشمنان افزوده شده است و بر فرض محال اگر ما هم جای او بودیم همین گونه عمل می کردیم چرا که دشمن ضربه هایی از ما خورده است و ایران را مانع جدی خود می داند و طبیعی است که از دشمنی هایش دست برندارد.

 

حجت الاسلام فرزانه با بیان این که «دشمن از دشمنی دست نمی کشد بلکه شکل آن را عوض می کند»، اظهارکرد: اگر کسی فکر کند خصومت استکبار با اسلام و ایران تمام شدنی است، در اشتباه است چرا که طبق آیات قرآن این مسأله امکان پذیر نیست.

 

تبیین نقش فقر اقتصادی و فرهنگی در نفوذ آمریکا به داخل کشور

وی در تشریح چگونگی نقش آفرینی ضعف اقتصادی و فرهنگی کشور در نفوذ آمریکا، خاطرنشان کرد: اگر ملت ایران به حد مطلوبی در رسیدن به ذهنیت حقیقی از اسلام نرسد تا به آن اعتقاد یافته و بر مبنای فرهنگ اسلامی زندگی کند، دشمن امکان نفوذ می یابد چرا که به راحتی می تواند اسلام تحریف شده و خرافات را وارد زندگی مردم کند.

 

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: ظهور داعش نمونه برجسته استفاده آمریکا از ضعف فرهنگی جهان اسلام است و اگر این ضعف نبود، نه داعش پیدا می شد، نه معاویه صدر اسلام و نه خوارج و نهروان زمان امیرمؤمنان(ع).

 

حجت الاسلام فرزانه ادامه داد: نباید انتظار داشت که یک ملت ضعیف متدین باشد یا انسان گرفتار در فقر، عفت و غیرت داشته و دلش در گرو یاد خدا باشد؛ ضعف اقتصادی یک باتلاق کشنده برای همه چیز است.

 

فتنه 88 را قدرت طلبان به راه انداختند

وی قدرت طلبی مسؤولان و خواص را زمینه ساز انحراف آن ها دانست و گفت: فتنه بنی صدر و فتنه 88 را قدرت طلبان در ایران ایجاد کردند؛ من با حزب و تشکل مخالف نیستم اما تشکل هایی که هدف شان گرفتن مجلس و دولت و استانداری و شهرداری است، گمان نکنند که هوشمندان جامعه فلش قدرت طلبی آنان را نمی بینند.

 

امام جمعه موقت مشهد مقدس با اشاره به «تجمل گرایی» به عنوان آسیب دیگری که متوجه مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی است، تصریح کرد: من باید اعتراف کنم که روحیه اشرافی گری دارد در جمهوری اسلامی رشد می کند و این باتلاق تعفن آن طور که باید برداشته نشده است.

 

نه کربلا در ایران تکرار خواهد شد و نه صفین و سقیفه بنی ساعده

حجت الاسلام فرزانه در بیان نقش «تفرقه افکنی بین مردم و ناامید کردن آن ها نسبت به آینده» در تسهیل نفوذ آمریکا در کشور، اظهار کرد: هر کس می خواهد آمریکا را خوشحال کند، کاری کند که مردم نسبت به هم پشت کرده و نگران باشند.

 

وی خطاب به مسؤولان، احزاب و قدرت طلبان خاطرنشان کرد: بدانید که نه کربلا در ایران قابل تکرار است و نه صفین و سقیفه بنی ساعده چرا که آن جا سرنوشت ملت در دست خواص بود اما در این جا سرنوشت مردم در دست رهبری و ملت است./820/202/ب2

ارسال نظرات