۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۸۵۷۴۵
در نشست خبری معاونت قرآن و عترت مطرح شد؛

برگزاری 8 هفته قرآنی در کشور تا پایان سال/پیوند بخش هنری با بخش قرآنی جامعه

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تا پایان سال فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم کشور گسترش می‌یابد
قرآن و عترت حشمتي امير‌نيا قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها، صبخح یک‌شنبه 15 شهریور، با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی و اصغر امیر‌نیا، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج در محل معاونت قرآن و عترت برگزار شد.

استقبال 2 میلیون و پانصد هزار نفر از فعالیت‌های قرآن و عترت

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته معاونت قرآن و عترت در ماه رمضان، گفت: طی آماری که از فعالیت‌های مختلف این معاونت به‌دست آمده است، حدود 2 ومیلیون و پانصد هزار نفر از نمایشگاه‌ها و مراسمات مختلف قرآنی این معاونت در ماه مبارک رمضان بازدید کرده‌اند.

وی افزود: رویکرد امسال در فعالیت‌های قرآنی به مسایلی تمرکز داشت که بتواند فعالیت‌های این مرکز را در شهرستان‌ها و روستا‌ها گسترش دهد.

حجت الاسلام حشمتی در ادامه با بیان مطلی در خصوص برگزاری هفته‌های قرآنی در سراسر کشور، خاطر‌نشان کرد: برنامه این معاونت در سال جدید توسعه مفاهیم قرآنی در سراسر کشور است، از این رو بنا داریم تا با برگزاری هفته‌های قرآنی در 8 استان، این هدف را دنبال کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت ماه رمضان، تاکید کرد: از هم‌اکنون تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی صحیح و یک کار مطلعاتی گسترده و با هدف گذاری موضوع قرآن و مساجد، در سال آینده برنامه‌های بسیار پر‌باری را در ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

برگزاری اولین هفته قرآنی در دی ماه امسال

در بخش دیگری از این نشست، اصغر امیر‌نیا مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج قرآن و عترت با اشاره به فعالیت‌های گسترده معاونت قرآن و عترت در ماه رمضان گذشته، گفت: امسال بنا داشتیم تا ابتدا 49 نمایشگاه قرآن در سراسر کشور برگزار کنیم، اما با بهره‌گیری از برخی منابع استانی توانستیم 186 نمایشگاه در کل کشور برگزار کنیم.

وی افزود: حدود 1 و نیم میلیون نفر فقط از نمایشگاه‌های قرآنی سراسر کشور بازدید کرده‌اند که رقم بسیار مطلوبی است، ضمن این‌که در حین برگزاری همین نمایشگاه‌ها 1355 ناشر و 1362 هنرمند با نمایشگاه‌های قرآن همکاری داشته‌اند.

امیر‌نیا با بیان مطلبی در خصوص برنامه‌های دیگر این معاونت در ماه رمضان، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان 1182 محفل قرآنی با حضور 54600 نفر شکرت کننده داشته‌ایم، ضمن این‌که 319 نشست قرآنی نیز با حضور 32 هزار نفر برگزار کرده‌‎ایم.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج قرآن و عترت به جلسات قرآنی برگزار شده در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 1284 جلسه قرآنی با نظارت 297 استاد قرآنی و با حضور 156800 شرکت کننده برگزار شد.

وی به بخش‌های هنری انجام شده در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان 734 تئاتر خیابانی برگزار شد، ضمن این‌که 11 فیلم با مضوع قرآن و عترت در حدود 694 اکران در کشور داشته است.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج قرآن و عترت در خصوص برگزاری مسابقات قرآنی، گفت: دو نوع مسابقه قرآنی در ماه رمضان برگزار کردیم، یک‌سری مسابقه کتبی و یک نوع مسابقه با مشارک رسانه ملی داشتیم، در این مسابقات تلویزیونی 439 مسابقه برنامه‌ریزی شده بود که 102139 در آن شرکت داشتند.

امیر‌نیا به برنامه تجلیل از فعالان قرآنی اشاره‌ای داشت و تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان از 471 فعال قرآنس تجلیل شد، ضمن این‌که قرار است فایل سخنران‌هایی انجام شده در ماه مبارک رمضان به‌صورت یک کتاب و دو کتاب نیز با موضوع گزارش عملکرد فعالیت‌های قرآنی منتشر شود.

وی در ارتباط با برنامه‌های معاونت قرآن و عترت در خصوص برگزاری هفته‌های قرآن و عترت در استان‌ها، گفت: هدف ما از برگزاری این هفته‌ها طراحی و اجرای برنامه‌های قرآنی، کشف استعدا‌د‌های قرآنی کشور، ایجاد شور ونشاط در با استفاده از مفاهیم قرآنی، ارائه همه جانبه توان‌مندی‌های فعالیت‌های قرآنی و تمرکز بر تولید محور کردن آثار قرآنی می‌باشد.

امیر‌نیا با بیان این مطلب که قرار بود ابتدا هفته‌های قرآنی در 32 استان برگزار شود، گفت: تلاش داشتیم این هفته‌ها در سراسر برگزار شود، اما به‌دلیل مشکلات بودجه‌ای قرار شد تا در 8 استان این هفته‌ها برگزار شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما از برگزاری این مراسمات هفتگی در کشور، پیوند زدن بخش هنری کشور با جامعه قرانی است، زیرا معتقدیم هنوز بین این دو بخش فاصله وجود دارد.

مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج قرآن و عترت به برنامه‌های این معاونت در خصوص هفته‌های قرآن و عترت اشاره کرد و اضافه کرد: در این هفته‌های قرآنی تمرکز ما به‌روی جشنواره‌های شعر و ادبیات قرآنی، مسابقات، هنر‌های تجسمی صنایع دستی، کارگا‌های علمی، پایان‌نامه‌ها و فضای سایبری خواهد بود.

امیر‌نیا در خصوص برنامه‌های استان‌های مختلف در برگزاری این طرح، تاکید کرد: استان‌های کرمانشاه، فارس، اردبیل، مازندران، ایلام، کردستان و جنوب استان کرمان در برگزاری هفته‌های قرآن و عترت مشارکت خواهند داشت.

گفتنی است که امیرنیا در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص برنامه زمان بندی هفته‌های قرآن و عترت، گفت: اولین برنامه دی ماه امسال در استان مازندران برگزار می‌شود، ضمن این‌که تا پایان سال هر 8 استان مذکور هفته استانی قرآن و عترت خود را برگزار خواهند کرد./856/201/ب3

ارسال نظرات