۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۸۵۸۸۶
امام جمعه بابل:

فعالیت تولید محور و اشتغال جوانان جهاد درحوزه اقتصاد است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل سرمایه گذاری مولد و توجه به محصولات داخلی را از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: فعالیت در حوزه اقتصاد تولید محور و اشتغال جوانان بیکار یک جهاد در عرصه اقتصادی است که هم مزایای مالی و هم اجری اخروی دارد.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از تعاونگران شهرستان بابل ضمن اشاره به نگاه بلند جمهوری اسلامی نسبت به مساله تعاون گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی یکی از ارکان مهم اقتصاد جمهوری اسلامی مبتنی بر اقتصاد تعاونی است.

 

وی اهتمام نظام اسلامی را به تعاون بر اساس اصل قرآنی "تعاونوا علی البر و التقوی" دانست و افزود: متاسفانه علی رغم در نظر گرفتن جایگاه ارزشمند و مهم برای تعاونی ها در قانون اساسی، دولتها در توسعه تعاونی ها و بهره گیری از ظرفیت های مردمی در حوزه اقتصاد آنچنان موفقیتی به دست نیاوردند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل، تعاونی ها را مردمی ترین حوزه اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: با جمع شدن سرمایه های اندک و شراکت در حوزه های مختلف اقتصاد، می توان ظرفیت بسیار بزرگی را برای کشور در شکوفایی اقتصادی همراه با ایجاد اشتغال فراگیر به دست آورد.

 

وی با اشاره به اهمیت مسأله اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: بخش مهمی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی به حوزه تعاونی ها و توجه به این بخش بر می گردد که لازم است مسؤولان اجرایی در این زمینه اهتمام بیشتری نشان بدهند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این مطلب که دوای درد اقتصاد جامعه ی ما دقیقا در مسأله ی اقتصاد مقاومتی نهفته است، تصریح کرد: یکی از بهترین راهها دراقتصاد مقاومتی، تعاونی ها هستند که با قرار گرفتن پولها و سرمایه های راکد کنار هم ضمن بهره گیری از نیروی انسانی خوش فکر، در توسعه اقتصادی کشور بر اساس شاخصه های اقتصاد مقاومتی سهم موثری داشته باشند.

 

وی با تشویق و ترغیب مردم به ایجاد تشکل های تعاونی و پایدار سازی آنها را از سوی دولت مورد تاکید قرار داد و افزود: متاسفانه در شهرستان بابل بسیاری از پولهایی که می تواند در حوزه اقتصاد تولید محور صرف شود، تنهابه عنوان سپرده نزد بانکها نگهداری می شود.

 

امام جمعه بابل سرمایه گذاری مولد و توجه به محصولات داخلی را از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: امروز فعالیت در حوزه اقتصاد تولید محور و اشتغال جوانان بیکار یک جهاد در عرصه اقتصادی است که هم دارای مزایای مالی و هم اجری اخروی است.

 

وی ادامه داد: مسؤولان باید با شناسایی ظرفیت های خالی و قابل توسعه در حوزه اقتصاد تولید محور وشناسایی سرمایه گذاران، آنها را برای ورود به این عرصه تشویق کنند.

 

حجت الاسلام روحانی به آمار بالای بیکاری در جامعه پرداخت و اظهار داشت: این کشور مملو از جوانان تحصیل کرده با استعداد است که دارای انگیزه های بالا در حوزه تولید می باشند که با هدایت درست آنها می توان استقلال کامل اقتصاد نظام اسلامی از بیگانگان را فراهم کرد./1313/202/ب1

ارسال نظرات