۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۸۵۹۵۸
حجت‌الاسلام فرحزاد:

جهل سبب مرگ معنوی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا با اشاره به منشأ پیدایش بیماری های درونی و معنوی انسان ها گفت: جهل بیماری است که باعث مرگ معنوی می شود.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد استاد و پژوهشگر حوزه علمیه در سخنرانی که دیشب در سرزمین مقدس تخت فولاد جنب مقبره بابا رکن الدین برگزار شد، گفت: دلیل تکبر، جهل است.

وی در ادامه جهل مرکب را از علت شکست های معنوی دانست و افزود: یکی از آفت هایی که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند، غرور و خود بزرگ بینی است و  دلیل آن جهل مرکب است.

حجت الاسلام فرحزاد با توجه به سخنی از حضرت عیسی(ع) که می فرمایند، «من به اذن خداوند می توانم هر مریضی را شفا بدهم و مردگان را زنده کنم ولی از شفا دادن انسان جاهل عاجزم»، بیان داشت: جهل نوعی بیماری است که موجب بدبختی انسان می شود.

استاد حوزه علمیه به نبود معرفت را نقطه ضعفی برای انسان دانست و ابراز داشت: هر چه علم و ایمان انسان بیشتر می شود، کوچک بودن خودش را بهتر درک می کند و به آفت غرور مبتلا نمی شود.

وی با اشاره به داستان حضرت یونس(ع) که در شکم ماهی گرفتار شدند و خودشان را در مقابل خداوند گناهگار دانستند و بدین وسیله از شکم ماهی نجات یافتند، افزود: اگر انسان هوای نفسش را زیر پا بگذارد و در مقابل خداوند احساس گناه کند، خداوند از او دستگیری می کند.

حجت الاسلام فرحزاد در ادامه به بیماری فراگیر غرور در بین زمینی ها اشاره کرد و گفت: غرور سر منشأ بسیاری ازگناهان کوچک و بزرگ است و خضوع موجب اطاعت بیشتر انسان می شود.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا در پایان با عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا(ع)، یکی از انواع زیارات را، زیارت از راه دور دانست و بیان داشت: افرادی که زیارت ائمه برای آن ها مقدور نیست، می توانند از راه دور به ایشان سلام بدهند و ثواب زیارتشان ببرند./876/202/ب3

ارسال نظرات