۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۸۵۹۷۹
امام جمعه بیرجند:

اخلاق نبوی راهکار انتشار اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیرجند با اشاره به این‌که کمال طلبه درکسب علم و معرفت است، گفت: اخلاق نبوی راهکار انتشار سیره و سبک زندگی اسلامی است.
امام جمعه بيرجند - حجت الاسلام رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی رضایی بیرجندی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امیر المؤمنین (ع) بیرجند با اشاره به اینکه امروز تبلیغ دین در عرصه های مختلف نیازمند خلاقیت و نوآوری است، گفت: امروز باید طلبه از ابزارهای مختلف برای برقراری ارنتابط مؤثر با اعضای جامعه استفاده کرده تا بتواند در انتشار اصول و احکام دینی موفق باشد.

 

وی افزود: آنچه موجب گسترش معارف دینی در صدر اسلام شد اخلاق کریمانه حضرت رسول (ص) بود بنابراین اگر امروز هم می‌خواهیم در انتشار اسلام ناب موفق باشد باید از اخلاق نبوی الگو برداری کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آفت جامعه امروز داشتن نگاه تک بعدی به ساحت مسائل مختلف است و ما اگر می‌خواهیم بسترهای ظهور و برچیده شدن ظلم و ستم را فراهم کنیم باید با گسترش نگاه تک بعدی به‌خصوص نگاه مادی در جامعه به مقابله برخیزیم.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی امام جمعه بیرجند با تاکید بر این که طلبه واقعی خود را وقف شکوفایی علمی و دینی جامعه می کند، ادامه داد: جامعه امروز نیاز دارد که در عرصه های گوناگون پاسخ مشکلات از منابع دینی استخراج شده و در اختیار مردم و نسل جوان قرار گیرد.

 

وی افزود: حوزویان باید ضمن توجه مضاعف به اقتضائات و اندیشه‌های جوانان، نهادینه‌سازی معارف ناب الهی در سطوح مختلف زندگی بشری را وظیفه خود بدانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی ضمن تأکید بر بهره‌گیری هرچه بیشتر از تکنولوژی‌های روز جهانی در عرصه تبلیغ، تصریح کرد: یکی از مهمترین میدان‌های انتقال مفاهیم دینی و حل مشکلات دنیای بشریت در گرو تسلط طلاب به علوم روز جهانی و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین آموزشی و پژوهشی است و طلاب باید با اندیشه‌ها، تکنولوژی و ابزارهای روز تبلیغی آشنا شوند. 

 

امام جمعه بیرجند یادگیری زبان‌های خارجی را لازمه بهره‌گیری از اندیشه‌های جهانی و تبلیغ عنوان کرد، گفت: روحانیون و طلاب مسؤول رشد و تعالی جامعه به سمت ابعاد الهی و اسلامی هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه طلاب باید در تمامی مراحل زندگی خود عامل به قرآن باشند، افزود: طلبه ای که عامل به آیات قرآن است خود بهترین روش را برای تبلیغ معارف دینی که همان سیره رسول خدا (ص) است را انتخاب کرده و با این روش قطعاً در زمینه تبلیغ معارف دینی موفق خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید طلاب حوز ه های علمیه باید از تمامی توان فکری و دینی خود برای محقق کردن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده کنند./968/101/ب3

ارسال نظرات