۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۲۸۶۹۸۲
استاد حوزه علمیه قم:

موضع گیری عزت مندانه مسؤولان خواب های خیالی غرب را آشفته می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان داشتن پشتوانه‌های بیشتر قانونی برجام را سبب تکرار نشدن قرارداد ترکمنچای جدید در تاریخ ایران دانست و گفت: ادبیات سیاسی امروز مستکبرین جهان اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت شهید پرور آن را نشانه رفته است.
حجت الاسلام علي احتشام امام جمعه موقت كاشان

حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که بعضی مجذوب و ذوق زده شیرینی خیالی برجام هستند اظهار داشت: این ذوق زدگی باعث شد تا زمزمه دور زدن مجلس شورای اسلامی و عدم توجه به قانون اساسی کشور را که به تصویب تمام تعهدهای نظام جمهوری اسلامی با صراحت کامل اشاره دارد به گوش برسد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: در این راستا عده‌ای با بیان استدلال‌هایی مانند اینکه چون کشورهای دیگر تصویب نمی‌کنند ما هم نیاز به تصویب نداریم به میدان آمدند ولی این نکته را در نظر نگرفتند که هر چه پشتوانه قانونی برجام محکم‌تر باشد تکرار عهدنامه‌های ننگ آفرین گلستان و ترکمنچای بعیدتر خواهد بود.

حجت الاسلام احتشام افزود: گرچه انکار نمی‌کنیم که مذاکره با زورگویان جهانی و امتیازگیری از آن‌ها کار آسانی نیست ولی باید توجه داشت که ذوق زدگی در برابر امتیازهایی که از سر تسلیم و اضطرار و ناچاری به ما دادند باعث نمی‌شود که انقلاب کبیر اسلامی امام خمینی (ره) و آرمان‌های شهدای این انقلاب که ذخیره شده در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است را فراموش کنیم.

وی ابراز داشت: دست اندرکاران مذاکرات هسته‌ای و دولت محترم بر عزت نظام و ملت بزرگ ایران پا فشاری خواهند کرد؛ ملتی که با اهتمام به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی و تقویت نهاد قانونگذاری عزم خود را در مبارزه با استکبار به مسؤولان کشور نشان دادند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: همانطور که در برابر چراغ سبز دولت‌های مستکبر عده‌ای وجود دارند که خیلی زود آثار خودباختگی در آنان نمایان می‌شود از این سو ما باید در برابر چراغ قرمز و آژیر خطر آن‌ها حساسیت بیشتری داشته باشیم؛ اگر جمله‌ای ولو با امتیاز کمی از ناحیه غربی‌ها بعضی مسؤولان ما را بسیار شاد و سر خوش می‌گرداند ایستادگی و مقاومت در برابر اضافه گویی‌های آن‌ها را هم مسؤولان وزارت خارجه، سخن گو‌های رسمی وزارت خارجه و دولت جمهوری اسلامی و بویژه رییس جمهور محترم پاسخی در خور شأن ملت بزرگ و نظام مقتدر اسلامی ارائه کند.

حجت الاسلام احتشام تصریح کرد: این بهانه که حرف‌های یاوه آن‌ها مصرف داخلی دارد ممکن است مشتی ساده اندیش را قانع کند ولی آگاهان به پیچیدگی‌های مسائل سیاسی و اهل بصیرت و معرفت می‌دانند که در ادبیات سیاسی امروز مستکبرین آنچه که بیش از همه برای ملت بزرگ ما و نظام اسلامی که حامی نهضت‌های انقلابی منطقه است مهم است تضعیف کردن اقتدار این ملت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید توجیه مصرف داخلی دشمن از یاوه سرایی‌ها را به زباله‌دان ریخت و محکم و قاطع مسؤولان با پاسخ‌های کوبنده خواب‌های خیالی دشمن را آشفته کنند./836/ت302/ج

ارسال نظرات