۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۲۸۷۰۱۷
امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به هجمه علیه شورای نگهبان:

هدف از اظهارات غیرمنصفانه، خدشه دار کردن سلامت انتخابات در نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه بجنورد گفت: هدف از موضع گیری های ناصواب و بیان اظهارات غیرمنصفانه از سوی برخی افراد نسبت به شورای نگهبان، خدشه دار کردن سلامت انتخابات در نظام اسلامی است.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع اقشار مختلف مردم، اظهار کرد: همان گونه که رهبری نیز فرمودند یکی از مهم ترین مسؤولیت ها و اولویت های مردم و مسؤولان در سال جاری، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.

 

وی با تأکید بر اینکه همه باید شرایط و مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور، قانونی، سالم و بی حاشیه را فراهم کنند، افزود: با وجود اهمیت موضوع، متأسفانه برخی افراد و مسؤولان به اشکال مختلف و با اظهارنظرهای غیرمنصفانه قصد دارند سلامت انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی را خدشه دار کنند.

 

حجت الاسلام نوری ادامه داد: اما این افراد باید بدانند با هدایت های رهبری و بصیرت و حضور ملت مسلمان ایران نمی توانند به اهداف شوم خود برسند و در اسفندماه سال جاری با حضور گسترده و پرشور مردم در پای صندوق های رأی، بار دیگر حماسه ای سیاسی در کشور رقم می خورد.

 

ملت ایران آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن نخست خود می داند

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبری در مورد دشمنی آمریکا با ملت و نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: آمریکا در طول بیش از سه دهه گذشته بی وقفه و با استفاده از اشکال و روش های مختلف در پی نفوذ و ضربه زدن به نظام اسلامی بوده و این روند خود را نیز حتی بعد از توافق هسته ای ایران با کشورهای گروه 1+5 تغییر نداده است.

 

حجت الاسلام نوری اضافه کرد: آمریکا شیطان بزرگ بوده و هیچ گاه از دشمنی خود علیه ملت ایران دست بر نمی دارد به همین دلیل نیز این ملت با دشمن شناسی و بصیرت ویژه، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره نخست خود می داند.

 

تروریست های تکفیری؛ دست پرورده استکبار جهانی

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد، با اشاره به جنایات مزدوران نظام های استکباری در منطقه و آوارگی هزاران نفر در پی این جنایات، اظهار کرد: تروریست های تکفیری که در منطقه خاورمیانه دست به جنایت زده و افزون بر کشتن شمار زیادی از مردم، آنها را از خانه و کاشانه آواره می کنند در واقع مزدوران نظام های استکباری و کشورهای غربی هستند.

 

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: تروریست های تکفیری دست پرورده استکبار جهانی بوده که با حمایت های مستقیم و غیرمستقیم کشورهای غربی و دولت های مرتجع عربی دست به جنایات شرم آور زده و هزاران نفر را آواره می کنند.

 

افزایش طلاق در جامعه اسلامی نگران کننده است

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اول ذی الحجه، سالروز ازدواج فرخنده و مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در سال دوم هجری قمری و روز ملی ازدواج، بر ترویج ازدواج آسان و فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان از سوی مسؤولان تأکید کرد.

 

حجت الاسلام نوری ازدواج آسان و به هنگام جوانان را امری ضروری دانست و افزود: دختران و پسران برای ازدواج با یکدیگر می بایست هم شأن و هم کفو هم باشند و لازم است این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

به گفته وی عواقب عدم توجه به این موضوع منجر به جدایی و طلاق زوجین می شود به گونه ای که اکنون متأسفانه طلاق در جامعه اسلامی به طور نگران کننده ای افزایش یافته است.

 

وی در ادامه همچنین با اشاره به سی ام ذی القعده، سالگرد شهادت امام محمدتقی جوادالائمه(ع) در سال 220 هجری قمری، بر شناخت و تبیین و تشریح بیش از پیش سیره و سخنان این امام همام در جامعه اسلامی تأکید و اظهار کرد: امام محمدتقی(ع) با منطق علمی و عقلانی در برابر منطق زر، زور و تزویر دشمنان و حکام عباسی ایستادگی کردند و الگوی مناسبی برای مقابله با زورگویان در تمامی اعصار محسوب می شوند./9314/201/ب1

ارسال نظرات